Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Усе починається з дороги

4 листопада, 1999 - 00:00

Важливість розвитку автомобільних доріг для економіки
країни важко переоцінити. Розрахунки показують, що кожна гривня, вкладена
в дорогу, зберігає не менше трьох гривень.

Вже науково обгрунтовано, що автомобільна дорога потребує
проведення ремонтно-відновлюваних робіт кожні 4—5 років. Виходячи із загальної
протяжності автомобільних доріг загального користування України, що становить
близько 170 тис. км, легко підрахувати, що щороку треба ремонтувати 35—40
тис. км доріг. Наявні ж кошти дозволяють відремонтувати не більше ніж 18
тис. км на рік. Як наслідок — руйнування дорожніх покриттів, швидше погіршення
споживчих характеристик доріг.

Враховуючи обмеженість матеріальних і фінансових можливостей
дорожніх організацій в умовах загальної економічної кризи, зусилля дорожників
зараз спрямовані на збереження існуючої мережі автомобільних доріг, забезпечення
безпечних і комфортних умов руху. Про суттєвий розвиток мережі доріг вже
навіть не йдеться. Проте навіть за таких умов потреба у коштах у 2- 2,5
рази перевищує наявні ресурси.

На перший погляд, здається, що дорожня галузь перебуває
у безвиході, що виконати поставлені завдання неможливо. Але вихід з кризової
ситуації все-таки було знайдено. Основними напрямками вирішення проблеми
є застосування нових енерго- і ресурсозберігаючих технологій, які при однакових
з традиційними технологіями витратах дозволяють виконати у 2-3 рази більші
фізичні обсяги робіт.

Впровадження сучасних технологій набуває все більших темпів.
Тонкошарові асфальтобетонні покриття товщиною 2—2,5 см дещо дорожчі за
традиційну поверхневу обробку, але мають значно більший термін служби,
що в цілому дає економічний виграш у 1,5—2 рази. Технології на основі бітумних
емульсій дають виграш у 1,5—1,8 рази за рахунок високого рівня механізації
і продуктивності праці. Застосування стабілізаторів грунтових мас, модифікованих
бітумів, матеріалів, укріплених цементом, сприяють подовженню міжремонтних
термінів служби і сталості споживчих характеристик автомобільної дороги,
що зменшує фізичні обсяги щорічних ремонтних робіт.

Всього, звичайно, не перелічиш. Головне, що процес впровадження
нових технологій набирає обертів. Значить, і дороги незабаром стануть кращими.

Пилип ЗАКОРДОНЕЦЬ, перший заступник голови державної корпорації «Укравтодор» 
Газета: 
Рубрика: