У концепції Податкової реформи запропоновано зміну підходу до визначення рентної плати за транспортування нафти і нафтопродуктів. Так, Міністерство фінансів пропонує в 3,8 рази підвищити ренту за транспортування аміаку через територію України — з теперішніх $ 0,64 до $2,4 за тонну на 100 км.
На думку керівника «Публічного аудиту» Максима Гольдарба, це позитивна тенденція для аміаку, який транспортують транзитом через територію України та в подальшому направляють на експорт. «Можна розраховувати на збільшення надходжень до держбюджету — особливо, якщо буде відсутня альтернатива у російського заводу «Тольятті». Водночас треба бути готовими й до пропорційного подорожчання продукції «Одеського припортового заводу», який використовує аміак для виробництва добрив. Очікувано, це відіб’ється на ціні на сільгосппродукцію», — прогнозує він.
Крім того, в світлі приватизації ОПЗ, запланованої на 2016 рік, інвестор повинен буде враховувати збільшення ставок на транзит основної сировини при формуванні бізнес-плану підприємства.
«Мінфіну варто було брати за приклад американських колег, у яких вартість транзиту, ренти, розраховується за обсяг, прокачаний не за 100 км трубопроводу, а за всю частину трубопроводу територією України, оскільки в ньому відсутні технічні можливості зміни точок входу та виходу і протяжність аміакопроводу є фіксованою», — резюмує Гольдарб.