Програму будівництва вітчизняних вагонів затверджено ще кілька років
тому, але тільки нинішнього року залізниця змогла профінансувати замовлення.
Вагони, спроектовані в конструкторському відділі підприємства й виготовлені
в його цехах, за оцінками фахівців, цілком можуть конкурувати на європейському
ринку. Скажемо, таке нововведення як наявність трьох тамбурів, відповідно
з трьома парами дверей, прискорює посадку й висадку пасажирів. Економічні
показники вагона на 10—15% вищі, ніж у латвійських та угорських аналогів,
вартість у чотири рази нижча. Важливо й те, що вагони можуть поєднуватися
з будь-яким локомотивом чи електровозом, що нині використовуються.
Вагон успішно пройшов випробування в заводських умовах. Тепер почалися
випробування польові. Перші вісім вагонів поїдуть до Чернігова, друга партія
призначається для Львова. На першому етапі «Луганськтепловоз» планує виробляти
до 200 вагонів на рік. Питання лише в тому, що платоспроможність підприємств
залізничного транспорту поки що не дуже висока...