Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

«Висока» перспектива

30 вересня, 2008 - 00:00

VI Міжнародний аерокосмічний салон «Авіасвіт» продемонстрував конкурентоспроможність вітчизняних авіабудівників.

Цей міжнародний аерокосмічний салон (шостий за числом) уже втретє проводиться на території льотно-випробувальної бази АНТК імені Антонова в Гостомелі. Цього разу свої експозиції представили близько 150 підприємств із 22 країн світу. Демонстраційні польоти повітряних судів проходили тут-таки — на аеродромі «Київ-Антонов».

«Авіасвіт» вдало пройшов роки визнання та становлення. Сьогодні це вже не лише розважальний захід, але й місце ділових зустрічей, пошуку нових партнерів, укладення угод і досягнення домовленостей. Це дуже важливо, адже майбутнє української авіаційної промисловості пов’язане з налагодженням співробітництва та кооперації між підприємствами галузі як усередині країни, так і з закордонними партнерами... Крім того, даний аерокосмічний салон відіграє значну роль в інформуванні суспільства щодо нових досягнень української та світової авіації», — розповідає «Дню» генеральний конструктор АНТК ім. Антонова Дмитро Ківа.

За його словами, смуга гостомельського аеропорту є історичною. Адже вона стала першою в житті багатьох літаків сімейства «Ан». Зокрема, саме тут велику частину тестів проходив регіональний реактивний літак нового покоління «Ан-148», який відвідувачі виставки могли побачити як на статичній стоянці, так і в показових польотах.

Примітно, що цей літак став одним із головних «ньюсмейкерів» нинішнього салону. Адже, за словами Дмитра Ківи, незабаром українці піднімуться на борт «Ан-148» як пасажири. Творці літака (в їхньому числі — 34 підприємства України) грунтовно попрацювали та підготували для майбутніх пасажирів комфортабельний лайнер — зручні крісла, оптимальний температурний режим у салоні, низький рівень шуму, великий об’єм багажних приміщень і т.п. Уже відбулася й передача першого літака замовнику — українській державній лізинговій компанії «Лізингтехтранс».

За словами Дмитра Ківи, українським підприємствам вигідно брати участь у проекті «Ан-148». Цей літак є реально запитаним. Наприклад, Воронезький завод уже отримав тверді замовлення на 34 літаки. Двигуни для них постачає «Мотор Січ», шасі — «Южмаш», частина обладнання — заводи «Електронприбор», «Комунар», ФЕД. Паралельно виробництво розгортається й на київському заводі «Авіант».

«Ан-148» не самотній... До уваги відвідувачів виставки представлені також пасажирський «Ан-140», який уже шість років працює на регіональних лініях; відомі всьому світу транспортні «Ан-124-100 «Руслан», найбільша «повітряна вантажівка» «Ан-225 «Мрія»; військово-транспортний «Ан-70» короткого зльоту та посадки. Уперше в льотній показовій програмі взяв участь легендарний транспортний «Ан-22 «Антей», перший у світі широкофюзеляжний літак.

Але, насамперед, участь у аерокосмічному салоні для будь-якого підприємства — це можливість зустрітися з існуючими та потенційними партнерами, замовниками. «Необхідно працювати в широкій міжнародній кооперації, — говорить Дмитро Ківа. — Сьогодні ми не лише беремо участь у міжнародних проектах, але й ініціюємо їх. Тільки в програмі «Ан-148» задіяно 240 підприємств із 14 країн світу... Головне «багатство» АНТК ім. Антонова — це високий інтелектуальний потенціал. Саме він є основою для подальшого розвитку, руху вперед».

Відвідавши «Авіасвіт», побачивши віртуозні польоти унікальних літаків, ознайомившись із розробками вітчизняних виробників двигунів і приладобудівників, розумієш, що нашій країні є чим пишатися. Адже сьогодні Україна — одна з небагатьох країн світу, здатних виступити інтегратором при створенні такої високотехнологічної продукції.

Однак сьогодні в галузі назріли й великі проблеми... Яке майбутнє у нашого авіапрому? «У авіаційних підприємств України, в тому числі й у серійних заводів, можуть бути непогані перспективи. Але це можливо у випадку, якщо за справу візьмуться професіонали й якщо будуть виділені необхідні кошти для переобладнання та сучасного оснащення виробництва», — вважає генеральний конструктор АНТК ім. Антонова.

Олексій САВИЦЬКИЙ, «День»
Газета: 
Рубрика: