Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Вогонь атакує «крилатий пожежник»

Його побудували в столиці України
28 листопада, 2007 - 00:00
КОЛИ ПОЖЕЖ НЕМАЄ, АН-32П МОЖНА ШВИДКО ПЕРЕОБЛАДНАТИ У ТРАНСПОРТНИЙ ВАРІАНТ І ПЕРЕВОЗИТИ НА НЬОМУ ЗВИЧАЙНІ ВАНТАЖІ / ФОТО ГРИГОРIЯ СЛАБЕНКА

Український авіапром ще живий. Відповідний сигнал наприкінці минулого тижня подало київське держпідприємство «Авіант», викотивши з ангара на льотні випробування перший пожежний літак Ан 32П, виготовлений на замовлення МінНС. Як не без пафосу вказується в прес-релізі міністерства, «вперше в історії суверенної й незалежної України таке замовлення виконується вітчизняними авіабудівниками для вітчизняного замовника». Рятівники вже прозвали цей літак «вбивець вогню», оскільки вважають, що він є ефективним засобом боротьби з лісовими пожежами та нещодавно був перевірений у ділі за умов гірського Криму.

Що ж може літаючий пожежник? Найбільш вражаюча з його функцій — це коли він, знизившись до висоти 40 метрів і пролітаючи при цьому на швидкості трохи більше 200 кілометрів на годину, скидає над палаючим лісом вісім тонн вогнегасних рідин, які покривають відразу дві тисячі квадратних метрів. За світловий день цей невтомний вогнеборець (при віддаленні зони пожежі від точки базування на 50—150 км) може погасити пожежу на території від 9 до 17,5 гектарів. А ще він може перевозити відповідну техніку (масою до 6,7 тонни) або скидати десант парашутистів-пожежників (27 чоловік). Звідси прагнення МінНС отримати в своє розпорядження групи з трьох— п’яти подібних машин. Якщо, звичайно, дозволить бюджет... У будь- якому випадкові це відкриває перед «Авіантом» і корпорацією «Авіація України», до якої він входить, якісь перспективи...

В понеділок держкорпорація була змушена доводити, що вона, як кажуть «скоріше жива» (деякі сумніви щодо цього наводилися в опублікованій у «Дні» 24 листопада статті «В небі — порожньо»)... Як перший аргумент було представлено намір брати участь у тендері на регіональний реактивний літак у Республіці Корея зі своїм транспортником Ан 148Т. Повідомляючи про це журналістам, представник «Авіації України» Валерій Кузенков запевнив, що цей літак викликає великий інтерес у потенційних замовників і Україна збирається перемогти в тендері на 12—14 літаків вантажопідйомністю приблизно 15 тонн, який Корея повинна провести в 2011—2012 роках. Нагадаємо, що новий регіональний Ан 148 розраховано на перевезення 85 пасажирів на дальність до 4,4 тисячі кілометрів. Його вартість — близько $20 млн. Як раніше зазначав генеральний конструктор АНТК ім. Антонова Дмитро Кива, транспортна версія нового регіонального літака Ан 148, яка випускається Україною і Росією спільно з провідними світовими авіавиробниками, може з’явитися на ринку вже через три роки і перевершуватиме за льотно-технічними характеристиками та економічністю відомі на світовому ринку літаки Ан 12 і С 130.

Кузенков також розповів про найближчі плани «Авіанта». Цього тижня, за його словами, в Києві пройдуть російсько-українські консультації щодо можливої подальшої участі заводу в проекті будівництва літаків Ту 334. Лайнер призначено для перевезення 102 пасажирів. Дальність польоту літака стандартної конфігурації при крейсерській швидкості 820 км на годину й повному завантаженні перевищує 3,15 тисячі кілометрів. Чотири роки тому «Авіант» випустив і передав на льотні випробування другий серійний літак Ту 334. Але серійне виробництвопротягом останніх років відкладалося через проблеми з фінансуванням. Зараз на заводі сформовано запас із п’яти комплектів для оснащення цієї моделі літака, оскільки в травні цього року «Авіантом», ВАТ «Туполєв», федеральним державним унітарним підприємством «Казанське авіаційне виробниче об’єднання ім. С.П. Горбунова», держконцерном «Авіація України», Міністерством промислової політики України та міністерством економіки і промисловості Татарстану було підписано відповідний протокол про наміри, що передбачає організацію спільного серійного виробництва цього літака. На кінець 2006 року було укладено 55 контрактів на поставку Ту 334шести авіакомпаніям. Чи буде ці домовленості реалізовано? Відповідь на це питання дадуть не лише майбутні переговори, а й бюджетний процес, який цього року в Україні може дещо затягнутися...

Віталій КНЯЖАНСЬКИЙ, «День»
Газета: 
Рубрика: