Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Як продати нерухомість

Ріелторський бізнес освоює простори iнтернету
21 листопада, 2007 - 00:00

В Києві презентували новий веб-портал, присвячений нерухомості. Провідний оператор відповідного ринку Голландії компанія DIMO добралася i до України, створивши тут перспективний інтернет-ресурс. «Батьки» найбільшого на сьогодні всеукраїнського інтернет-ресурсу нерухомості мають великі плани — завдяки публікації оголошень про купівлю-продаж нерухомості по всій Україні розробники сайту сподіваються залучити якнайширшу цільову аудиторію.

Регіональний директор компанії DIMO в Україні Борис Скоропадський зазначає: «Традиційно інформаційний простір ринку нерухомості в Україні заповнювали друковані видання, які є здебільшого регіональними. Переваги інтернет-ресурсу порівняно з газетними оголошеннями очевидні: по-перше, він дає змогу оперативно отримувати інформацію з усіх куточків України, по-друге, газетний простір дуже обмежений і не дає можливості представити всю інформацію про об’єкт, не кажучи вже про розміщення якісних повнокольорових фотографій. По- третє, знайдені у друкованій пресі об’єкти неможливо сортувати за ціною, площею або кількістю кімнат».

Оператор нерухомості DIMO працює у майже всіх областях України: Черкаській, Чернівецькій, Чернігівський, Дніпропетровській, Донецькій, Івано-Франковській, Харківській, Херсонській, Хмельницькій, Київській, Кіровоградській, Луганській, Львівській, Миколаївській, Одеській, Полтавській, Рівненській, Сумській, Тернопільскій, Вінницькій, Закарпатській, Запорізькій, Житомирській, Волинській, а також у Криму.

Однак, за словами Скоропадського, передбачається, що близько 70% бази даних припадатиме на інформацію щодо київських об’єктів.

Директор компанії DIMO в Нідерландах Мауріц ван Зіланд зазначає, що в його співробітників є чим поділитися з Україною, адже в його країні населення достатньо «інтернетизоване». За його словами, такі питання, як придбання авіаквитків і квитків на потяги, вибір і оплата туристичних поїздок, розрахунки за комунальні послуги, а також пошуки роботи та нерухомості голландці вирішують за допомогою Всесвітньої мережі. «Ми походимо з Голландії, яка є невеликою країною. Проте на просторах ЄС Голландія займає перше місце з проникнення iнтернету в оселі громадян — 82% голландців мають до нього доступ. Це — більше, ніж в США, де рівень сягає 70%, і Великої Британії з 47%. В Україні, за останніми данними, ця цифра становить близько 15%». Пан Зіланд зазначає, що на сьогодні в Західній Європі 80% інформації щодо нерухомості надходить до споживачів через iнтернет, в той час як «в Україні друковані ЗМІ залишаються основним джерелом...». Але рано чи пізно, впевнений ван Зіланд, і українські споживачі ринку нерухомості перейдуть до віртуальних методів пошуку.

Мауріц ван Зіланд вбачає в iнтернеті майбутнє ріелторської галузі. Проте не поспішає прощатися з агентами, які займаються купівлею та продажем нерухомості, підкреслюючи, що ті лише змінять свої функції. «Можна сказати, що агент із нерухомості — це інформаційний посередник. Але з розвитком iнтернету потреба в старих послугах відпадає, бо люди можуть отримувати всю інформацію абсолютно вільно та безкоштовно, і тоді, коли їм це зручно. Але це не означає, що я хочу сказати, ніби послуги агентів з нерухомості вже найближчим часом не будуть потрібні в Україні. Роль агента змінюватиметься — від посередника інформаційного він буде перетворюватися на експерта, порадника чи консультанта».

На «новонароджений» український сайт покладає великі надії й Борис Скоропадський, аргументуючи свої сподівання успіхами голандського «старшого брата»: «Загальна статистика голландського сайту — понад сiм мільйонів переглядів щомісяця. Ми сподіваємося, що український портал буде таким самим популярним і посідатиме перші місця в рейтингах українських сайтів з нерухомості». З цією метою, за словами Скоропадського, компанія підготувала кілька «фішок». Серед них — електронна розсилка з новинками на сайті за заданими клієнтом параметрами. Але головне, що повинно перетягти клієнтів зі шпальт газет на інтернет- портал, — це безкоштовність розміщення як своїх об’яв, так і перегляд тих, що висять на сайті. На думку Скоропадського, цей портал стане певним кроком на шляху до подолання «неузгодженості інформаційних потоків між продавцями та покупцями нерухомості». Крім того, він додає, що «український ринок нерухомості має свої особливості, наприклад, багато українців вважає нерухомість найнадійнішою івестицією. Це підтверджує той факт, що більшість коштів було вкладено у нерухомість». Саме в цьому полягає одна з причин підвищення попиту на житло та земельні ділянки, впевненний він. А де є попит, там є пропозиції. Тепер і в iнтернеті.

Марія СЕМЕНЧЕНКО, «День»
Газета: 
Рубрика: