Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Залізниця залишиться державною

18 травня, 2006 - 00:00
ФОТО АНАТОЛІЯ МЕДЗИКА

План акціонування українських залізниць планують передати на затвердження Верховної Ради в жовтні. Про це заявив на прес-конференції в Києві генеральний директор Державної адміністрації залізничного транспорту України «Укрзалізниця» Василь Гладких. За його словами, в рамках акціонування галузі 100% акцій ВАТ залишаться в державній власності. «Навіть якщо й буде якась приватизація, держава має володіти якнайбільшим пакетом», — сказав гендиректор й уточнив, що на приватизацію в ході акціонування можуть бути передані збиткові підприємства.

Гладких надає великого значення переоцінці основних фондів «Укрзалізниці». За його словами, в затвердженому днями урядом фінансовому плані відомства на 2006 рік переоцінка передбачена «лише частково»: додаткові амортизаційні відрахування за рахунок її проведення з урахуванням заперечень Мінфіну становитимуть не заплановані 1,1 мільярда, а лише 700 мільйонів гривень (За даними агенства Інтерфакс-Україна, вартість основних фондів залізниці оцінюється сьогодні в 22 млрд. грн., або приблизно $4,4 млрд., що втричі, а за деякими позиціями вшестеро нижче за ринкову вартість).

«Укрзалізниця» збирається також ініціювати перед Кабінетом Міністрів підвищення тарифів на перевезення окремих видів вантажів. В. Гладких нагадав, що тарифи на перевезення вантажів в Україні залишаються сьогодні на кілька позицій нижчими, ніж у країнах Європи та СНД. При цьому він не уточнив, чи стосуватимуться пропозиції «Укрзалізниці» продукції гірничо-металургійного комплексу, що займає значну частку в структурі вантажоперевезень залізниці, а також термінів можливого підвищення тарифів. Уряд відхилив раніш запропоновані «Укрзалізницею»розрахунки. Відпрацювання нових пропозицій на сьогодні не завершене, сказав Гладких.

Заява Антимонопольного комітету, що назвав необґрунтованим підготовлюване з 1 червня підвищення тарифів на пасажирські залізничні перевезення, на думку В. Гладких, зумовлена політичними мотивами. «Антимонопольний комітет має право вимагати від «Укрзалізниці» прозорості в тих документах, які ми йому надаємо, — роз’яснив головний залізничник. — Антимонопольний комітет повинен працювати з цифрами і мав озвучити якісь цифри. Я поважаю Костусєва, але він не повинен робити заяви як політик, оскільки він — голова АМКУ». За словами Гладких, підвищення тарифів на пасажирські перевезення — «вимушений крок»: «500 мільйонів. гривень, які будуть залучені «Укрзалізницею» в рамках підвищення тарифів, дозволять їй реалізувати плани з оновлення основних фондів».

Як зазначив гендиректор, згідно з фінпланом «Укрзалізниці» на 2006 рік, у рамках програми з оновлення основних фондів планується закупити 100 пасажирських вагонів, 17 магістральних електровозів, 99 вагонів дизель- і електропоїздів, 8 рейсових автобусів, 3,5 тисячі вантажних вагонів. За словами В. Гладких, на закупівлю пасажирських вагонів буде спрямовано близько 40% коштів — 1,5 млрд. грн. «Цього, звісна річ, недостатньо», — зазначив він.

Петро ІЖИК, «День»
Газета: 
Рубрика: