Учора, 26 січня, жителі західних околиць Києва не змогли вчасно доїхати на роботу у столицю. Більше 14 перевізників оголосили страйк і не випустили на маршрути майже 300 автобусів. У цей день вони відправилися до Києва, пікетувати державні органи влади і вимагати повернути ліцензії, які на їхню думку, були незаконно віддані перевізнику з Одеси.
Власники приміських автобусів розповідають, що близько 15 років працювали на маршрутах, але в серпні 2012 року їхні ліцензії на конкурсі виграла компанія «Cевер-транс». «Результати конкурсу були сфальсифіковані. Нам просто недорахували бали. Ми залишилися один на один з банками. Адже ми всі в кредитах, бо постійно оновлюємо свої парки — це одна з найважливіших умов, висунутих організаторами конкурсу. А ось «Север-Транс» ці умови порушує. У них база знаходиться в Одесі. Хоча за правилами, вона має бути не далі 100 кілометрів від маршруту» — розповідає в коментарі «Дню» директор ТОВ «Клайд» Ганна Поліщук.
Народний депутат України В’ячеслав Кутовий, який був обраний у окрузі де відбулися проблеми з транспортом, говорить, що через передачу ліцензій без роботи можуть залишитися понад дві тисячі працівників. Тож перевізники вимагають, щоб Київська облдержадміністрація виконала протокол, щодо повторного проведення конкурсу, який їм раніше дала. «В ньому міститься рішення перевірити знову і проаналізувати подані нами всіма документи, створити конкурсний комітет та чесно провести конкурс. Ми вимагаємо, щоб це проводилося з участю ЗМІ», — підкреслила Поліщук.
Перевізники кажуть: у «Север-Транс» нема вільного транспорту. За словами Поліщук, представники цієї компанії вже ходять і пропонують водіям, які працюють у ТОВ «Клайд», переходити до них. «Вони це мотивують тим, що у них є документи. Але наші водії розуміють, що транспорту у них немає. Тому , очевидно, вони до нас звернуться, аби орендувати наші автобуси. Але я цього робити не буду, як і інші власники компаній», — підкреслює жінка.
Та й самі водії не надто бажають переходити до одеської компанії. «Від колег з Одеської області я чув, що співробітникам цієї компанії часто затримують зарплатню», — розповідає водій 301 маршруту «Київ-Вишневе» Михайло.
Відомо, що вищезгадана одеська компанія зайшла на ринки Запоріжжя, Кривого Рогу, Одеської області. Нещодавно, перевізники Дніпропетровська звернулися з позовом до Київського окружного суду з вимогою переглянути результати конкурсу. Слухання має відбутися 7 березня. За інформацією «Дня», компанія входить в концерн «Веста», що належить відомому одеському бізнесмену Сурену Сардаряну. Він також володіє мережею зі 141 автозаправних станцій в 15 областях України, центральним автовокзалом Одесси і 22 автостанціями області.
Впродовж акції протесту власники компаній та працівники пройшли маршем до Генеральної прокуратури. Там до них вийшов заступник прокурора Київської області Сергій Домбровський і прийняв звернення. При цьому він відзначив, що вже сьогодні прокуратура області розпочала перевірку законності проведення згаданого конкурсу і найближчими днями дасть правову оцінку діям обласних чиновників. «На жаль подібна ситуація відбувається не вперше. В минулому році так само були протести. Тоді прокуратура відреагувала і питання було вирішене спільно з обласною адміністрацією. Але, як показують сьогоднішні події, ця проблематика до логічного кінця не доведена», — підкреслив прокурор.
Після цього мітингувальники пішли до обласної адміністрації. Там до них вийшов заступник голови Київської ОДА Володимир Максименко. Він підтвердив, що конкурс був проведений з певними помилками, і пообіцяв до четверга поновити підприємцям дозволи на перевезення. Повіривши йому на слово, перевізники вирішили відновити рух.