16 лютого справжнім балетоманам, які прийдуть на концерт до Міжнародного центру культури і мистецтв (Жовтневий палац), надається унікальна можливість зустрітися з усесвітньо відомими виконавцями. Прем’єри Маріїнського театру Діана Вішньова та Ігор Колб, а також солісти легендарної Санкт-Петербурзької трупи Дарія Павленко, Іслом Баймурадов і американка, випускниця Вагановського балетного училища, яка танцює на багатьох європейських сценах, Джессіка Мезей виступатимуть у незвичному для себе амплуа — в програмі «Сучасна російська хореографія».
Після знайомства київської публіки з молодою балериною Діаною Вішньовою на гастролях Маріїнки 2000 року в неї тут з’явилося багато шанувальників. Тоді Вішньова надзвичайно талановито виконала сольну партію в «Рубінах» триптиха Дж. Баланчіна «Коштовності». Її іскриста манера танцю, енергія, що вирує фонтаном, і вигострена техніка абсолютно заслужено відзначені престижною премією «Золота маска». Минуло майже шість років після цих тріумфальних гастролей, і ось Діана Вішньова, яка отримала за цей час згідно з опитуванням журналу Dance Europe титул «Найкращої танцівниці Європи», знову гастролює в Києві. Цього разу в сучасній хореографії, виконуючи яку, за її власним визнанням, «завжди відчуває прагнення до експерименту й готова ризикнути, тому що пошук нового відкриває в артисті друге дихання».
Унікальність цього концерту полягає ще й у тому, що артисти, відомі всьому світу за партіями в класичних балетах, що стали еталонами виконавської майстерності, з’являться у творах модерна, створених спеціально для них відомими хореографами сучасності. Зокрема, Олексієм Ратманським, Раду Поклітару, Олексієм Кононовим і, на жаль, уже покійним самобутнім балетмейстером Євгеном Панфіловим.
Одна річ — танцювати в балеті, який написаний для прими Імператорського театру 100 років тому, і зовсім інше — для тебе, з урахуванням твоїх особливостей, почуттів і пристрастей. Тим більше, що в сучасній хореографії переважають емоції, внутрішні переживання, з цього виростає пластика, весь хореографічний текст. Коли програма «Сучасна російська хореографія» була показана в Петербурзі, який вважається нині балетною столицею, то ажіотаж серед публіки викликаний був величезний. Насамперед тому, що цей проект — практично альтернатива політиці Маріїнського театру. Пітерські балетомани зауважують, що багато прославлених артистів не мають можливості виконувати номери сучасної хореографії, навіть якщо вони хочуть і мають їх, оскільки немає відповідного місця. У Маріїнці нещодавно стали започатковувати практику проведення вечорів балету молодих хореографів за аналогією з «Гранд- опера», але після одного чи двох концертів новація зійшла нанівець. Тому в Олексія Кононова з’явилася ідея створення програми, в якій можна показати модерн. Він же став художнім керівником творчого проекту, режисером і хореографом. Потім підключилася продюсер Ніна Петрова, а коли у «Вечорах сучасної російської хореографії» погодилася виступити прима Діана Вішньова, то програма набула справжнього зоряного статусу.
У Києві будуть продемонстровані оригінальні композиції. Усіх секретів організатори гастролей не розкривають, але обіцяють, що публіку чекають приємні сюрпризи. Наприклад, «Середній дует» і уривок з балету «Попелюшка», поставлені колись спеціально для Діани Вішньової колишнім солістом Національної опери України, а нині художнім керівником балетної трупи Большого театру — Олексієм Ратманським. Більше того, 80% костюмів для цього вечора створені колишнім дніпродзержинським кравцем, а нині одним із найвідоміших російських модельєрів, «королем авангардної моди», який одягає вершhки пітерської богеми — Володимиром Бухінніком.