У Музеї мистецтв ім. Богдана та Варвари Ханенків відкрилася виставка західноєвропейської анімалістичної пластики ХIХ-ХХ ст. із приватного зібрання Хареса Юссефа «Цiнуймо бронZoo».
«Мода» на анімалістику розпочалася в XIX ст., після того, як у 1831р. кілька «художників-анімалістів» показали на одній з виставок у Франції скульптурні фігурки тварин. Нинішня колекція, представлена в музеї зібрала 64 роботи найвидатніших західноєвропейських майстрів бронзової анімалістики.
— Усього кількість творів, зібраних колекціонером, сягає близько 140 одиниць, — розповіла «Дню» Лідія Шульженко, менеджер компанії «Hares Group» по зв’язках з громадськістю. — Колекція поповнилася новими роботами протягом 10 років, які були привезені з різних країн світу. Деякі експонати сирійський бізнесмен Харес Юссеф купував за кордоном самостійно, деякі — дарувалися друзями, проте, кожна робота — унікальна та по-своєму оригінальна. Не дивлячись на те, що кожним екземпляром можна довго милуватися окремо, разом вони є одним цілим — підібрані з надзвичайним смаком та об’єднані спільною тематикою, твори дають уявлення про розвиток скульптурної анімалістики в європейському мистецтві. Найбільша кількість робіт, показаних на виставці належить французським майстрам — Антуану Луі Барі (1796—1875) — засновнику анімалістичної пластики та його учню — Клові Едмону Массону (1838—1913). Вони відтворювали романтичне бачення світу тварин, роблячи бронзові відливки з популярних моделей. Це — експонати в окремих етюдах та скульптурних групах, деякі з яких Антуан Луі Барі відтворював на замовлення герцога Орлеанського.
Представником деталізованого реалістичного стилю на виставці є роботи П’єра Жюль Мена (1810—1871). А їхні наступники — А. Жакмар, Ж. Муаньє, П.-Е. Делабрієр та П. Лекуртьє творили у «салонному» дусі. Анімалістика цих художників здебільшого була орієнтована на смаки буржуазної публіки та використовувалася для прикрашання вишуканих інтер’єрів.
На виставці представлені і роботи, виконані в традиціях мистецького напрямку «арт деко», який був популярний в європейському декоративно-ужитковому мистецтві та дизайні в період між двома Світовими війнами. Він представлений творами Г. Боммера, А. Бюхельбергера та ін.
Справжні цінувальники прекрасного неодмінного звернуть увагу на віденську анімалістичну мініатюру — «віденську бронзу», представлену розфарбованими кумедними фігурками тварин. В колекції пана Хареса цей різновид анімалістики займає особливе місце.
За словами співробітниці музею Вишневецької Марії Георгіївни, особливе місце в колекції займають екземпляри «відомих тварин». Серед них — улюблена собака Наполеона, а також бійцівський пес, що протягом 12 років перемагав у собачих боях. Його хазяї, пишаючись перемогою свого улюбленця, замовили скульптуру у одного з видатних майстрів. До речі, кошти, отримані від проведення виставки, будуть використані на будівництво Дитячого медичного центру з пересадки кісткового мозку.