Безмежна багатогранність цього образу — одне з найвищих осяянь мистецтва.
Образ багатогранний і водночас неначе не завершений. Не завершений саме
тому, що багатогранний. І багатогранний тому, що не завершений. Це конфліктне,
монтажне поєднання випромінює колосальну енергію.
У цій роботі є ще один монтажний ряд: те, що блудний син розкаявся й
повернувся, робить його в очах батька ближчим і милішим, ніж другий, слухняний
син. Цей нелогічний монтажний хід характеризує вічні закони мистецтва:
поєднання різних начал і вічне питання: «Чому так сталося, що «погана людина»
стає «доброю»?». У цій подвійності — предмет мистецтва. Без цих начал,
без мінуса й плюса, в мистецтві (і не лише в мистецтві) немає дії, немає
поновлення, немає руху. А рух для мене — це вічне прагнення осягнути прихований
зміст. Який щораз відкривається по-новому.
№181 23.09.98 «День»
При використанні наших публікацій посилання на газету
обов'язкове. © «День»