Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Iз тьми до світла

В Одесі відбулася світова прем’єра рок-опери «Мойсей» («Вихід»)
30 березня, 2016 - 10:05
У КІНЦІ ТРАВНЯ ПОСТАНОВКУ РОК-ОПЕРИ «МОЙСЕЙ» У ВИКОНАННІ АРТИСТІВ ОДЕСЬКОГО ТЕАТРУ ІМ. М.ВОДЯНОГО ПРЕДСТАВЛЯТЬ У П’ЯТИ МІСТАХ ІЗРАЇЛЮ / ФОТО БОРИСА БУХМАНА

На сцені Одеського театру музикальної комедії ім. М. Водяного (за мотивами Старого Заповіту, силами колективу) здійснено прем’єру рок-опери «Мойсей». Цією виставою театр розпочав підготовку до сімдесятиріччя своєї діяльності, що виповниться у березні наступного року.

Основна ідея рок-опери — прагнення до свободи, пошук національного лідера. Ця постановка є своєрідною інтерпретацією Старого Заповіту, створеного літературно-музичними і театрально-художніми засобами у жанрі симфо-ф’южн. Автор тексту — поет і лібретист Ігор Хентов, музика Артура Бродського (окремі пісні Хірш Зільбера). Ідея постановки рок-опери належить продюсеру Науму Барському (Ізраїль), який особисто був присутній на прем’єрі.

Ми стали свідками феєричної імпрези, в якій органічно поєдналися слово, музика, хореографія і художньо-декораційне мистецтво (режисер — Володимир Подгородинський, диригент — Вадим Перевозников). Постановка мінімалістична у плані використання декорацій, які на екранній сцені замінюють відеосюжети, і комп’ютерна графіка зі вставками начерків Леонардо да Вінчі. Основну увагу зосереджено на дійстві, яке збагачене прекрасними костюмами і виразними мізансценами, де певну роль грають ритуальні дійства, танок і художній жест, створені на основі древньоєгипетських фресок та єврейського фольклору (балетмейстер — Алла Рубіна; художник по костюмах — Олена Лестнікова).

Чудова гра артистів, красиві голоси створили переконливі сценічні образи. У двох складах задіяні провідні артисти театру: Володимир Флоров (Мойсей), Ольга Оганезова (Йохевед) і Олег Школьник (голос Всевишнього); Володимир Кондратьєв (фараон, у другому складі — Мойсей), Ірина Ковальська (Принцеса), Вікторія Подольная (Ципора), Ольга Кононцева (Міріам), Руслан Рудний (Аарон) та інші.

Серед сцен, які закарбовуються в пам’яті, вихід принцеси під красиву східну мелодію, весілля Мойсея, в якій чудове аранжування популярної «Хава Нагіли». Це завершальна сцена першої дії вистави. Також справляють сильне враження своїм драматизмом розмова Мойсея з Господом та сцена з Мідним змієм, тв. розмова Мойсея з фараоном («Відпусти народ мій!..») Серед ліричних — дует єгипетського воєначальника Рамсеса (Сергій Федоренко) і єврейської дівчини Рахель (Наталя Ткачук). Вистава завершується на оптимістичній ноті та викликають світле, піднесене почуття.

КОМЕНТАРI

Наум БАРСЬКИЙ, продюсер:

— Ідея постановки рок-опери — це втілення мрії моєї юності. Не випадково, що світова прем’єра відбудеться саме в Одесі, місті, звідки я родом. Тут присутній мій друг дитинства диригент Вадим Перевозников. Коли я познайомився з трупою Одеського театру, з його директором Оленою Редько, я зрозумів, що кращого мені не знайти, що й визначило мій вибір.

Із 24-го по 29 травня у виконанні артистів Одеського театру ім. М.Водяного представимо постановку «Мойсея» у п’яти містах Ізраїлю. Хотілося б також показати її в Європі.

Вадим ПЕРЕВОЗНИКОВ, диригент:

— У моєму житті було понад п’ятдесят оригінальних постановок у різних жанрах, я щасливий, що рок-опера «Мойсей» має дуже яскравий музичний матеріал, талановитий, а місцями він просто приголомшує...

Володимир ПОДГОРОДИНСЬКИЙ, режисер:

— Наш театр не вперше звертається до творів такого жанру. Раніше ми ставили рок-опери «Ромео і Джульєтта» і «Царівна-жаба», але в цьому випадку у нас не було зразка, який можна було б наслідувати. Рок-опера переважно пишеться засобами симфо-ф’южн. Автори «Мойсея» використали світові шлягери єврейської музикальної культури, які дуже добре вписалися в основну канву вистави. Ми ставили задачу зв’язати проблему з нашим часом. Рок-опера «Мойсей» — це своєрідна притча.

Володимир КУДЛАЧ, Одеса
Газета: 
Рубрика: