Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

«Казки для дорослих»

5 вересня, 2008 - 00:00
І ДОРОСЛИМ, І ДІТЯМ ДУЖЕ СПОДОБАЛАСЬ КОМПОЗИЦІЯ «ФОНТАН БАЖАНЬ» ІЗ ЦИРКУЛЮЮЧОЮ ВОДОЮ / Фото Костянтина ГРИШИНА / «День»

Скульптури малих форм демонструються в невеликому залі галереї «Триптих».

Це перша персональна виставка молодої київської художниці Наталі Деревянко-Мудрук, яка назвала її «Казки для дорослих».

— За плечами Наталі художня школа, Національна художня академія та аспірантура. Вона те, що називається — відмінниця за всіма параметрами, й це дуже помітно в якісності ретельної ручної обробки кожної деталі в усіх її творах, — говорить директор галереї Тетяна Савченко.

За своєю вдачею художниця романтик і мрійник. Її персонажі — казкові тендітні фігурки. Стихія автора — сумний гротеск, відтінок настрою-стану. Деревянко-Мудрук хвилює магічний світ пригод, у який занурені її маленькі герої: «Вони живуть своїм власним життям у нашому великому реальному світі, а я лише спостерігаю за ними. І вони так само, як ми, мріють про любов та вирушають на пошуки свого щастя; про перемоги, відкриття й славу, словом, грають у ті самі ігри, що й ми — дорослі».

Композиції побудовані не на інтризі й дії, а на пошуку синтезу природи й людини. Кількісні акценти бронзи зміщені — повний реалізм розкішних, важких земних плодів та граціозні, витончено-крихкі люди-мініатюри. Ця пластика відкривається як вишуканість, каприз скульптора, зображувача небаченого й нечуваного.

— Ця виставка концептуальна й важлива. Є два види мистецтва — образотворче, в якому завжди присутній елемент живопису, та «перетворювальне», яке перетворює навколишнє середовище, робить його теплим, натхненним, красивим, вишуканим, — говорить мистецтвознавець, кандидат наук, Ніна Іванівна Велігоцька. — Тут присутні обидва цих види. Мікеланджело колись говорив, що «скульптура є цвітіння архітектури, а живопис є цвітіння скульптури». У роботах автора є вишуканий перехід від пластики скульптури до елементів живопису.»

Світлана ГОЛОВКО, «День
Газета: 
Рубрика: