Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Коротко / КУЛЬТУРА

16 вересня, 2009 - 00:00

«Таємні знаки культури»

Під такою назвою представлять у Білій Церкві нову програму відомі музиканти — піаніст Олексій Ботвинов (нині художній керівник Одеського оперного театру) та скрипаль і музикознавець Михайло Казінік.

Концерти триватимуть протягом трьох днів — з 18 по 20 вересня. Вони покликані підтримати дітей-інвалідів міста та Київської області, повідомив менеджер акції, представник Білоцерківського міського товариства дітей-інвалідів «Аюрведа» Валерій Панько. Музиканти підготували програму, яка розрахована як на людей з гарною музичною освітою, так і на тих, хто мало знайомий із класичною музикою. Унікальність цих вечорів полягає в тому, що кожний концерт стане яскравим шоу завдяки поєднанню віртуозного виконання музики і цікавих коментарів музикознавця. Під час шоу до двох видатних виконавців долучаться молоді зірки, приміром, на одному з концертів гратиме скрипаль Андрій Демидов і виступатимуть оперний співак та концертмейстер Ігор і Альона Любименки.

Джексон у записках та інтернеті

Кінокомпанія Columbia Pictures презентувала трейлер документального фільму «This Is It!», змонтованого з відеозаписів останніх репетицій Майкла Джексона. Ролик, тривалість якого не перевищує трьох хвилин, з’явився в інтернеті й доступний для перегляду на відеосервісі YouTube. До стрічки ввійшли кадри, відзняті продюсерською компанією AEG Live, яка займалася підготовкою серії лондонського шоу співака. Концертна програма з 50 виступів на сцені O2 Arena, озаглавлена «This Is It!», мала б ознаменувати повернення Джексона на світову поп-сцену. Під час репетицій, остання з яких відбулася за два дні до смерті «короля поп-музики» — 23 червня, — було записано близько ста годин відео lenta.ru. Незабаром після того як AEG Live оприлюднила невеликий фрагмент відео з останньої репетиції Джексона, компанія прийняла рішення продати відзнятий матеріал Columbia Pictures. Прем’єра фільму «This Is It!» буде представлена глядачам 28 жовтня. Примітно, що широкий прокат стрічки обмежать двома тижнями. Як швидко «This is It!» вийде на DVD-дисках, поки невідомо.

До речі, британський таблоїд News of the World опублікував короткі записки покійного співака Майкла Джексона, зроблені незадовго до смерті короля поп-музики. Він залишив невеликі папірці із записами на дзеркалі у ванній кімнаті своєї квартирі. Так, одна із записок свідчить: «Кохання, і жодного насильства!» (Love, no violence ever!) І нижче дрібним почерком: «Пам’ятай про прекрасну обіцянку завтрашнього дня» (Remember a beautiful future promise of tomorrow.) Друзі співака, коментуючи цю фразу, пояснили: «Він був по-справжньому милою людиною, бачив гідність кожного з оточуючих його людей. Примітка про прекрасне майбутнє особливо сумна, оскільки вона засвідчує, наскільки нетерпляче він чекав успішного і щасливого життя, яке мали б принести йому ювілейні концерти».

Нагадаємо, Майкл Джексон нагло помер в Лос-Анджелесі 25 червня. Причиною його смерті стало передозування сильнодіючих препаратів, в тому числі пропофолу. Родичі поп-співака тривалий час не могли домовитися про місце його поховання, проте в результаті вирішили поховати виконавця на кладовищі Forest Lawn Glendale. Церемонія відбулася 3 вересня.

Все ж Веласкес!

Чоловічий портрет, створений у майстерні Дієго Веласкеса, іспанського маляра XVII ст., що зберігається з 1949 року в Нью-йоркському музеї, виявився справжньою роботою Веласкеса, повідомляє lenta.ru, посилаючись на The New York Times. За кілька сторіч картина надто потемніла, а серія невдалого розчищання і реставрації приховала руку майстра. Портрет грунтовно реставрували в 1920-х, покривали лаком 1953-го і 1965-го років. У 1960-х провідний фахівець по Веласкесу заявив, що полотно не може належати руці майстра. 1979-го музей погодився з цією точкою зору. Переглянути походження роботи вирішив Кіт Кристіансен, нещодавно призначений головою відділу європейського живопису в музеї. На його прохання новим розчищанням і консервацією полотна зайнявся Майкл Галлахер, голова відділу реставрації музею. Останній і ще ряд провідних експертів переконані тепер у тому, що це — справжня робота Веласкеса.

Галлахер з’ясував, що портрет було написано з натури, але його не було завершено — найімовірніше, це етюд. Крім того, після розчистки виявилося, що чоловіка, який позував для портрета, можна роздивитися на знаменитій картині Веласкеса «Здача Бреди» (він стоїть з правого боку полотна в сірому капелюсі з білим плюмажем). Обидві роботи були написані приблизно одночасно — близько 1634-го або 1635-го року, коли художнику було приблизно 35 років. Кого написав Веласкес на обох картинах, невідомо, але існує припущення, що це може бути автопортрет. Відомий автопортрет Веласкеса на картині «Меніни», але до часу написання цього полотна художник був набагато старший: йому було приблизно 57 років.

Примітно, що колекціонер Жюль Бах, який заповідав «Чоловічий портрет» музею Метрополітен, купував цю картину саме як автопортрет Веласкеса. 1926 року він заплатив за полотно понад мільйон доларів (десь 13 мільйонів на сьогоднішні гроші). Картину Баху продав відомий на початку століття антиквар Жозеф Дювін, який у свою чергу придбав її в короля Ганновера Георга V. До того вона належала незаконнонародженому сину Георга II, англійського короля. Таке «царствене» походження полотна саме по собі може бути свідченням його цінності. Сучасна ринкова ціна картини має бути близько 40 мільйонів доларів.

Газета: 
Рубрика: