Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Коротко / КУЛЬТУРА

12 серпня, 2006 - 00:00

Містерія на полотнах

Свою персональну виставку, що проходить в галереї «Ірена», київська художниця Ярослава Подвисоцька назвала «Миті буття». Так чи інакше в своїй творчості Подвисоцька охопила мало не всі можливі сфери образотворчого мистецтва. Ярослава навчалася в Києві та у Львові спочатку декоративно-прикладному мистецтву, потім графіці. Вона працювала художником-оформлювачем у Національній опері України, а наразі створює вистави в Театрі ляльок, викладає живопис у Київському палаці для дітей та юнацтва.

Виставка в «Ірені» — це живопис та ескізи театральних костюмів до вистав. Проте для Ярослави Подвисоцької це — єдиний простір, тому що будь-яка її робота перетворюється на певне художнє дійство: від містерії («Зустріч», «В пошуках щастя») до видовища («Венеція», «Портрет Ганни», «Морська царівна»). Оксана ЛАМОНОВА, спеціально для «Дня»

«Леопард» для Олександра Сокурова

Російський режисер нагороджений на 59-му Міжнародному кінофестивалі в Локарно (Швейцарія) «Почесним леопардом» за особливі заслуги в розвитку кіно. Церемонія нагородження пройшла на центральній площі міста — П’яцца Гранде, де було встановлено гігантський екран, а зал під відкритим небом вмістив понад вісім тисяч глядачів, і було показано фільм Сокурова «Російський ковчег», повідомляють РІА «Новости». До речі, в Локарно в 1987 році кінорежисер отримав гран-прі журі «Бронзового леопарда» за свій перший ігровий фільм «Самотній голос людини», знятий ще наприкінці 70-х років і довгий час заборонений до показу в СРСР.

Цього разу на фестивалі відбулася світова прем’єра нового документального фільму Сокурова «Елегія життя», присвяченого Мстиславу Ростроповичу й Галині Вишневській. У рамках кінофоруму глядачі побачать «Многотичие» Андрія Ешпая. Цей фільм розповідає про долю жінки-скульптора, роль якої виконує дружина режисера Євгенія Симонова. Фільм знято за повістю екс-киянина, відомого письменника Віктора Некрасова «Кіра Георгіївна».

Усього в конкурсній програмі фестивалю бере участь 21 фільм. Переможців фестивалю оголосять увечері цiєї суботи.

Сир і мультики

Англійський сир сорту «уенслідейл», який пристрасно люблять Уоллес і Громіт, герої популярних пластилінових мультфільмів Ніка Парка, потребує захисту від несумлінної конкуренції. Автори Уоллеса й Громіта зі студії Aardman Animations, за інформацією газети The Times, підтримали прохання сировиробників з Північного Йоркшира про надання ласощам статусу «захищеної вказівки джерела походження».

«Уенслідейл» ледве не зник назавжди з прилавків на початку 1990-х, але згадка про цей сир у мультфільмі Парка «На волоску» привернула до нього безліч покупців. Цей сорт згадується також в інших мультфільмах про Уоллеса й Громіта, три з яких відзначено премією «Оскар», зокрема, в 2006 році нагороду Американської кіноакадемії отримала повнометражна стрічка «Wallace and Gromit: The Curse of Were-Rabbit» («Уоллес а Громіт: прокляття кролика-перевертня), нагадує lenta.ru. Йоркширські сировари з дозволу студії Aardman Animations випускають сир із зображенням героїв мультфільму.

Недитяче шоу

Ляльки з відомого дитячого «Маппет-шоу» показують на Едінбургському театральному фестивалі Fringe імпровізаційні вистави лише для дорослих. Критики й глядачі з захопленням сприйняли нову ідею Брайана Хенсона, сина покійного Джіма Хенсона, автора «Маппет-шоу», відзначає Reuters. Тему кожної вистави «Jim Henson’s Puppet Improv» диктують самі глядачі. У результаті, в шоу фігурують не лише свинка Міс Піггі й жабеня Керміт, але й гомосексуалісти-погоничі ослів, група хот-догів, що прагне на підспівування до Ріккі Мартіна, й інші дивні персонажі. «Мені дуже подобається робити виставу, коли можна йти лише за своєю уявою», — говорить Брайан Хенсон, який планує перенести імпровізаційне шоу на телебачення.

На фестивалі Fringe 2006 року лялькових вистав для дорослих виявилося більше, ніж дитячих. З погляду Хенсона, лялькарі в усьому світі дотримуються цієї тенденції, хоча й з певними регіональними відмінностями: «Американцям більше подобається дія: вони хочуть дивитися, як ляльки б’ють одне одного. Британська аудиторія інша: їм подавай хворих та божевільних, але показаних інтелектуальним чином».

Газета: 
Рубрика: