«Сарафанне радіо» здобуло наукове обгрунтування
Вчені вивели формулу залежності комерційного успіху кінофільмів від відгуків про них глядачів, що дозволить прогнозувати касові збори. Доктор Сезар Ідальго разом iз колегами з університету Нотр-Дам розробив метод кількісної оцінки якості фільмів, який, як він вважає, може використовуватися кіностудіями для оцінки комерційної цінності кінопродукції. Вчені створили модель, у якій враховується, скільки людей йде на прем’єру фільму, йдуть вони поодинці чи групою. Модель також описує швидкість, з якою глядачі втрачають інтерес до фільму після початку прокату. Ця швидкість обернено пропорційна ймовірності того, що нові глядачі побачать цей фільм. Використовуючи ці параметри, дослідники отримали кількісний показник, який дає адекватну оцінку комерційної цінності фільму. Цей показник не враховує результати опитувань громадської думки. Враховується, скільки людей реально подивилося фільм за час його прокату на широкому екрані, повідомляє NEWSru.comсо з посиланням на CNews. Вчені вважають, що їхню формулу можуть використати продюсери та кіностудії при обговоренні питань про зйомки продовжень фільмів або про інвестиції у виробництво фільмів певного жанру. При розробці математичної моделі бралися до уваги два основні моменти: по-перше, «середня» людина рідко дивиться один і той же фільм двічі, і, по-друге, ймовірність перегляду фільму потенційним глядачем залежить від думки його знайомих і друзів, які вже бачили його. Достовірність своїх розрахунків дослідники підтвердили, порівнявши свої показники з касовими зборами 44 кінофільмів, що мали найбільші бюджети 2003 року.
Історична спадщина дає дивіденди
У Кам’янці-Подільському почалися зйомки художнього фільму «Запорожская сечь» за твором Миколи Гоголя «Тарас Бульба». Режисер кіностудії «Арк-фільм» (м. Москва) Олександр Фісенко, якого надихнули неповторні краєвиди, пам’ятки культури і архітектури і взагалі аура стародавнього міста, запросив на провідні ролі славетних Богдана Ступку, Аду Роговцеву, польського актора Даніеля Ольбрихського, російських — Гошу Куценка, Ігоря Петренка. Майданчиком для зйомок стали вулиці і площі Старого міста, найдавнішої території Кам’янця- Подільського. Отож, на період від 19 до 30 квітня, на який запланована робота кінематографістів, вільних місць у готелях не буде. Найпопулярніший серед готелів — «Ксенія», де нещодавно закінчилися зйомки фільму «Мости сердечні». Власниця «Ксенії» одержала головну роль у цій стрічці. І місто вже потроху звикає до уваги з боку «кіношників». Тільки-но закінчилися зйомки фільму «Дев’ять життів Нестора Махна», раніше — «Матроської тиші» режисера й виконавця головної ролі Володимира Машкова. Згадавши оцю хроніку кінозйомок, головний спеціаліст Кам’янець-Подільського міськвиконкому Оксана Гурман зазначила, що місто починає одержувати від своєї історичної спадщини дивіденди. Найбільший зиск мають власники готелів і точок громадського харчування, повідомляє Михайло ВАСИЛЕВСЬКИЙ , «День».
«Легке дихання» Наді Курбатової
У Фонді сприяння розвитку мистецтв відкрилася виставка робіт Наді Курбатової (1972—1999), київської художниці й поетеси. Надя Курбатова, яка прожила недовго і більшу частину життя важко хворіла, прагнула творити, постійно експериментувала — і одночасно завжди ставила для самої себе дуже високі вимоги у всьому — у живописі, графіці, поезії. Нинішню експозицію склали її живопис та графіка. Живопис —головним чином невеликі пейзажі — наполеглива робота, безкомпромісне прагнення досконалості. У графіці ж Наді Курбатової, як видається, «легше дихалося». Можливо, саме тому якраз у графіці творчість художниці набула такого широкого діапазону — від просвітленої гармонії до забавної «мультяшності», від елегантної іронії до безвихідного трагізму і майже відчаю. Користуючись іноді й кольором, Надя Курбатова, однак, віддавала перевагу лінії — гострій, точній, виразній. За її допомогою художниця то прагнула відобразити швидкоплинний образ, то виявляла, ледве не розшифровувала структуру предмета, тим самим намагаючись осягнути його суть. І, нарешті, саме тому графіка стала найточнішим і часом необхідним акомпанементом до поезії Наді Курбатової. Повiдомляє Оксана ЛАМОНОВА.
У Москві вручили «Золоті маски»
Володарями російської національної театральної премії «Золота маска» стали тридцять чотири лауреати. «Золота маска» присуджувалася вже вдванадцяте. Кращою виставою у балеті визнано «Сон у літню ніч», створену в Большому театрі. Виконавець однієї з головних партій Ян Годовський удостоївся титулу кращого танцівника. Кращою балериною стала Марія Абашова, яка станцювала Анну Кареніну в однойменній постановці Санкт-Петербурзького театру балету Бориса Ейфмана. Кращим хореографом названо англійця Девіда Доусона, який створив виставу «Reverence» спеціально для балетної трупи Маріїнського театру. Маріїнський театр став фаворитом і в опері. Вистава «Подорож до Реймса», на думку журі, — краща в нинішньому сезоні. Виконавиця партії Ізольди в опері «Трістан і Ізольда» на сцені Маріїнки Лариса Гоголевська отримала «Золоту маску» за кращу жіночу роль. «За ініціативу в розвитку сучасної російської опери» було відзначено Большой театр, який замовив і реалізовував на своїх підмостках оперу Леоніда Десятникова «Діти Розенталя» на лібрето Володимира Сорокіна. Кращою виставою великої форми в драматичному театрі визнано «Три сестри» Майстерні Петра Фоменка, а самого майстра удостоєно «Золотої маски» як кращого режисера, повідомляє NEWSru.com iз посиланням на ІТАР-ТАРС. Переможницею в номінації «драматична вистава малої форми» вийшла гоголівська «Шинель» у постановці Валерія Фокіна. У цієї вистави виявився й кращий художник — Олександр Боровський. «Золота маска» кращого актора дісталася Василю Бочкарьову — за роль Прибиткова у виставі за п’єсою Островського «Остання жертва» в Малому театрі. Кращою актрисою було визнано Алісу Фрейндліх, яка зіграла моновиставу «Оскар і Рожева пані» у Санкт-Петербурзькому театрі імені Лєнсовєта.
Цензори не пускають Голівуд до Перської затоки
Урядова цензура мусульманських країн Перської затоки перешкоджає прокату «Сіріани» та «Горбатої гори» — американських фільмів, які стали у 2006 році лауреатами премій Американської кіноакадемії. «Сіріану» Стівена Гегена показують в обмеженому прокаті, з вирізаними епізодами тільки у Єгипті та в Дубаї, відзначає Lenta.ru з посиланням на Agence France- Presse. Із «Сіріани», політичного трилера про ЦРУ та нафтові корпорації на Близькому Сході, цензори видалили згадки про короля Саудівської Аравії та Осаму бен Ладена і вирізали сцени, в яких принижують робітників із азіатських країн у країнах Перської затоки. Глава відомства з питань цензури пояснив: «Ми не показуємо кадри, в яких без поваги показують нашу країну, ображають релігію або пропагують пороки». Компанія Italia Films — дистриб’ютори «Горбатої гори», картини Енга Лі, яка отримала три премії «Оскар», повністю відмовилися від ідеї прокату цієї любовної ковбойської драми після переговорів з високопосадовими чиновниками з Еміратів. Заборона на показ цієї картини пояснюється тим, що гомосексуалізм визнано серйозним кримінальним злочином у мусульманських країнах.
«Оскарів» повернули в зиму
79-та церемонія вручення нагород Американської кіноакадемії відбудеться 25 лютого 2007 року, останньої неділі зими. У 2006 році вручення «Оскарів» довелося перенести на першу неділю березня, щоб пряма трансляція не збіглася з закриттям Зимової олімпіади в Туріні, пише Lenta.ru з посиланням на Reuters. Оголошення номінантів на премію «Оскар» відбудеться 23 січня 2007 року о 5.30 ранку. Це означає, що всі процедури з відбору картин академіками та голосування пройдуть у більш щільному, ніж в 2006 році, режимі.