Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Леді клавесина

19 лютого у Національній філармонії лунатимуть музичні шедеври ХІХ—ХХ століть
17 лютого, 2021 - 11:16
ФОТО З ОСОБИСТОГО АРХІВУ НАТАЛІЇ СІКОРСЬКОЇ

Симфонічний оркестр Національної філармонії України під орудою Миколи Дядюри виконає твори Франца Шуберта, Фелікса Мендельсона-Бартольді та Франсіса Пуленка. Зокрема, звучатиме Концерт для клавесина з оркестром Франсіса Пуленка, де сольну партію виконає Наталія Сікорська (на фото).
Прес-секретарка філармонії Ілона ТАМІЛІНА нагадує, що у 1928-го Пуленк створив цей Концерт на замовлення польської виконавиці Ванди Ландовської та для її, спеціально для неї виготовленого, клавесина.

— Сам Пуленк вважав, що у роки написання цього концерту він почав власний період «великого стилю», — зазначає Наталія СІКОРСЬКА. —  Дійсно, концерт має неокласичні риси, але тут музична мова Пуленка — абсолютно сучасна, форма твору — своєрідна, оркестровка — пишна та колоритна. На мою думку, композитор веде діалог із минулим через музичні алюзії. Зокрема, у вступі можна почути натяк на останню «Лондонську» симфонію Гайдна, у фіналі — заключні алегро італійських сонат чи французьких сюїт та дотепну квазіцитату із «Жарту» Баха, а в одній із тем другої частини — мелодію старовинної французької різдвяної пісні...

1948-го, під час гастролей у Сполучених Штатах Америки, Пуленк виконав саме цей твір, щоправда, на фортепіано. Є запис. Його виступ відбувся 14 листопада у залі нью-йоркської філармонії, оркестром тоді керував Дімітрі Мітропулос. Спираючись на цю авторську версію, із захватом готуюсь виконати сольну партію в Концерті. Адже, твір Пуленка — особливий випадок, коли сучасний підхід до клавесина, дозволяє розкрити всі можливості інструменту. До речі, гратиму максимально наближено до початкового варіанту твору, який додає смислу присутності соліста».

Тетяна ПОЛІЩУК, «День»
Газета: 
Рубрика: