Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

«Мізантроп» збирається до Шотландії

Київська трупа незалежного театру шукає кошти, щоби виступити на Единбурзькому фестивалі
24 квітня, 2019 - 10:15
ФОТО НАДАНО ТЕАТРОМ «МІЗАНТРОП»

Театр «Мізантроп» представить виставу «Король Убю» у вільній програмі «Фріндж». Головне, що відрізняє фестиваль «Фріндж», — відсутність відбіркового етапу, тобто на сцени, яких у Единбурзі в серпні налічується близько 250 (!), виходять всі, кому цього хочеться, кого, можливо, і не пустять на великий офіційний фест. Це така собі театральна демократія — без суб’єктивності журі. Тому на «Фріндж» приїжджають і студенти, і визнані актори, і виконавці, і самодіяльні колективи.

Вистава «Король Убю» про владу розіграна рабами» за п’єсою засновника театру абсурду, французького поета і драматурга Альфреда Жарі (1873—1907 рр.). Постановку в театрі «Мізантроп» зробив режисер Ілля Мощіцкій.

Нагадаємо, п’єса «Король Убю» — це гротескна і трагікомічна історія маленького безвольного польського дворянина, який випадково стає королем. Абсолютна влада перетворює його на кровожерливого диктатора, який повністю втрачає всі людські риси. Він перетворює Польщу на царство кривавого терору і розпусти...

За словами режисера І.Мощіцкого, його постановка —  жорстка і брутальна політична сатира, де головний герой, татко Убю — тупий, свавільний, жадібний і брехливий драгунський капітан, рветься до влади, а здобувши її, являє світові свої найгірші сторони, навіть не намагаючись ховатися під маскою добропорядності. Цей герой є одним із найвідоміших та  найвпізнаваніших негідників, уособленням всіх найбільш мерзенних пороків влади і людства загалом.

— Наша вистава — сучасний вид театру як за формою і сценічною мовою, так і за змістом. Ми ніколи не боялися провокативних, навіть жорстких висловлювань, бо, як і сам Альфред  Жаррі, вважаємо, що тільки провокуючи глядача, можна витягнути його із зони комфорту і достукатись до його почуттів, — каже режисер. — Одна з головних фішок — універсальність наших артистів, для яких мова тіла не менш значуща, ніж розмовна мова. Більшість артистів були або є діючими танцівниками, у виставі багато пластики і проявів фізичного театру. Ми віддаємо величезну перевагу естетичній та візуальній складовій в наших виставах (світло, музика, що створена саме для вистави, костюми). Нам здається, що саме такий, емоційний, жорсткий та водночас естетично довершений театр може бути цікавим світовій публіці. В Единбурзі ми плануємо грати виставу англійською мовою.

Особливістю програми «Фріндж» є його повна свобода. Тут можна зустріти як маститі світові театральні колективи, так і вуличних циркових артистів: кожен знаходить своє місце і свого глядача.

Аліса АНТОНЕНКО
Газета: 
Рубрика: