Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

«Молодість»-34: тріумфи в осінньому настрої

3 листопада, 2004 - 00:00

Минулими вихідними в Києві традиційною церемонією в Палаці «Україна» та показом фільму Кіри Муратової «Настроювач» завершився XXXIV київський кінофестиваль «Молодість». Звісно, фестивальна публіка та преса чекали на рішення журі, що повинно було визначити фаворитів у трьох програмах: студентські фільми, короткий та повний метр. І, звичайно, фільм- переможець.

Втім, рішення журі у складі Богдана Вержбицького (Україна), Геннадія Сидорова (Росія), Юрія Терещенка (Україна), Філліса Молле (Франція) та нашого славнозвісного земляка Вадима Перельмана (голова, нині мешкає в США) були досить передбачуваними. Отже, приз за кращий короткометражний ігровий фільм (субтитрування фільму- переможця компанією «Laser Video Titres» на суму 2500 доларів) отримала «Остання ферма» (реж. Рунар Рунарссон, Ісландія) — драматична історія про, в буквальному сенсі, кохання до труни. Приз за кращий студентський фільм (2500 доларів) віддали чудовій документальній стрічці про будні пацієнтів психіатричної клініки «Бог грає на саксофоні, диявол — на скрипці» (реж. Олександра Гулеа, Німеччина). Першість у глядацьких симпатіях ( плюс годинник швейцарської компанії «Raymond Weil» вартістю 2000 доларів) здобула «Тінь» (реж. Дастін Демрі-Бернс, Метт Піндер, Шотландія) — досить напружена міні-драма про дитячі ревнощі та любов. Приз кращому молодому актору (актрисі) — 1000 євро — поділили між Акселем Хенні «Один» (реж. Аксель Хенні, Норвегія) та Емілі Мортімер «Любий Френкі» (реж. Шона Ауербах, Велика Британія). Свої лаври зібрала досить похмура норвезька картина «Один» (реж. Аксель Хенні) — спецприз за режисуру, нагорода від журі Міжнародної федерації кінопреси (FIPRESCI). А кращим повнометражним ігровим фільмом (бонус — 2500 доларів) визнано фантасмагорію про будапештське метро «Контроль» (реж. Німрод Антал, Угорщина); такої ж думки було й журі Міжнародної федерації кіноклубів (FICC), що додало свій приз «Дон Кіхот». І, нарешті, Гран-прі — статуетка «Скіфський олень» та 10 000 доларів за кращий фільм всієї конкурсної програми, судячи з усього, одностайно віддали датській кінотрагедії «Після меси» (реж. Паприка Стеен). Приємний додаток: нашому геніальному режисеру Кірі Муратовій дали нагороду за вклад у розвиток українського кінематографа — від благодійного фонду «Україна-3000».

Такі підсумки дев’ятиденного марафону у жовтневому Києві. Детальніший аналіз того, що відбувалося на XXXIV «Молодості», читайте у найближчих номерах нашої газети.

Дмитро ДЕСЯТЕРИК, «День»
Газета: 
Рубрика: