Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Несподіваний результат

Уперше за багато років Гран-прі Міжнародного кінофестивалю «Молодість» здобув студентський фільм
29 жовтня, 2013 - 10:26
ФОТО З САЙТА RIDUS.RU

Востаннє таке було 1997 року, коли статуетку «Скіфський олень» та премію 10 тисяч доларів за кращий фільм присудили студентській роботі Донни Сван «СКАД»  (Австралія).

Сьогодні унікальна ситуація повторилася. За наявності справді сильного повнометражного конкурсу в загальному змаганні «Молодості» переміг навіть не професійний короткометражний, а саме студентський фільм британського режисера Габріеля Гоше «Людська маса».

Другий тріумфатор фестивалю — «Іло Іло» сінгапурця Ентоні Чена — до списку нагород, в якому вже є, зокрема, «Золота камера» Канн, додав ще й першість у повнометражній категорії  (плюс сертифікат на 2500 доларів) та  приз журі ФІПРЕССІ; спеціальними  відзнаками головне журі втішило режисерів Аґустіна Тоскано та Езекіля Радускі з Аргентини «за художнє втілення стосунків між слугами та хазяями й продовження традицій Бунюеля та Лоузі» в «Хазяях».

Найкраща в  короткометражному конкурсі — «Олійна лампа» (Гу Вей, Франція); спеціальні відзнаки у «Ноа»  канадців Волтера Вудмена та Патріка Седерберґа «за художній мінімалізм у розкритті драми віртуального спілкування» та у «Свистка»  Гжегожа Зарічного з Польщі — «за тонке та поетичне зображення повсякденного життя». Перше місце серед студентських стрічок посіла «Матір» Лукаша Остальського (Польща). Спеціальну відзнаку журі «За найкращу акторську гру» віддали Вінсенту Крюгеру, протагоністу «Сонечка»  Барбари Отт (Німеччина). Призу «Дон Кіхот» від журі кіноклубів удостоїлася спортивна драма «Сара воліє бігти» (Хлоя Робішо, Канада). Інший франкомовний фільм — «Хлопці, Гійоме, до столу!» (Гійом Гальєн, Франція — Бельгія) найбільше сподобався публіці, тож йому дали й Приз глядацьких симпатій, і спеціальну відзнаку від  кіноклубів. У програмі «Сонячний зайчик» переміг новий фільм польської режисерки Малгожати Шумовської «В ім’я...», а в  конкурсі «Молодість — дітям» — «Ракета» Кіма Мордаунта (Австралія — Лаос — Таїланд).

Що ж до вітчизняних учасників, то повнометражний дебют Дмитра Мойсеєва «Такі красиві люди» не здобув жодної фестивальної відзнаки. У лідери за кількістю регалій вийшла справді гідна новела Ірини Цілик «Помин», котра має тепер диплом екуменічного журі й спеціальну відзнаку національного конкурсу «За збереження традицій українського кінематографа». Сертифікатом на 2500 доларів заохотили Олександра Ратія як автора «Повернення» — найкращої роботи національного конкурсу.

Більш детальний звіт про події фестивалю вийде на цьому тижні, однак стислий підсумок можна зробити вже зараз. Повнометражна програма, гідна будь-якого європейського фестивалю дебютантів; добре підготовлений, насичений візит одного з провідних європейських режисерів, Ульріха Зайдля; майстер-класи та прес-конференції ряду відомих кінематографістів; круглі столи з питань кінокритики; окремий дитячий конкурс; показ фільмів, що зробили сенсації на великих кінофорумах цього року; соціальне кіно як наскрізний мотив усіх програм — усе це дозволяє стверджувати, що «Молодість»-43 стала найбільш вдалою й збалансованою за останні роки.

ДОВІДКА «Дня»

Цьогоріч на «Молодості» було представлено близько 300 фільмів із більш ніж 60 країн. В українському національному конкурсі налічувалося 23 стрічки. У повнометражному конкурсі змагалося 12 картин. Фестиваль відбувався в кінотеатрах «Київ», «Жовтень», «Кінопанорама» та «Київська Русь».

Дмитро ДЕСЯТЕРИК, «День»
Газета: 
Рубрика: