Виставка відкриється у «Щербенко Арт Центрі». У «Деперсоналізації» будуть представлені скульптури та серія картин відомого майстра сучасного мистецтва. «Через образ «людини у кальсонах» перед глядачем розгортається авторська стратегія в дослідженні й осмисленні впливу недалекого історичного минулого на сучасну реальність і перспективи його повторення», — зазначає мистецтвознавець Любов БАГАЦЬКА. Можна пригадати такі резонансні проекти київського художника, як скульптури-клони «людини в кальсонах» — персонажа-візитної картки В. Сидоренка, які у 2008 р. з’явилися на алеї Малевича, вулицях Січових Стрільців та бульварі Лесі Українки в Києві, в 2009 — на Єлисейських полях у Парижі, а в 2014 — в аеропорту Бориспіль.
За словами організаторів виставки «Деперсоналізація», тепер скульптури знайшли ще один вимір — на авторських полотнах. Нагадаємо, художник створив серію живописних робіт із легко впізнаваними локаціями Лондона і Берліна, Парижа і Венеції, Афін і Києва. Ці місця він немов запозичує з ретрофотографій ХІХ і ХХ ст. і заповнює клонами, позначаючи проблеми політики мультикультуралізму, відкритих кордонів та толерантності в знайомих обрисах європейських міст...
Герой або персонаж художника, який відрізняється внутрішнім світлом, він немов чужий серед своїх або навпаки. Це та сама «людина без властивостей» — типова, але особлива; знеособлений, але з пронизливим поглядом. Людина, яка шукає себе в табуйованому минулому, глобалізованому сьогоденні та постгуманістічному майбутньому.
— Мій персонаж «у кальсонах» ідентифікується як людина пострадянська завдяки прикметній деталі одягу, — розповідав у інтерв’ю «Дню» Віктор СИДОРЕНКО. — Я прагну показати, що ця персона нічим не страшна і, маючи досвід переходу від тоталітарного до демократичного, може навіть бути корисною. І, можливо, завдяки цьому досвіду мій персонаж зможе полинути в новий вимір. І оці кальсони потихеньку переходять в одяг східного мудреця, який теж ходить у білих одежах. Це я й хочу сказати своїми роботами...
А почалося все з проекту «Амнезія», потім — «Цитохронізми», де ніби знищуються роботи соціалістичного реалізму. Пригадую й те, як знайшов свого «персонажа в кальсонах». Я люблю старі альбоми. І його я випадково знайшов у архівних фотографіях із далеких 1940-х. Почав розробляти цей образ. Тож цей персонаж виник із реального життя й тепер зустрічається в багатьох моїх проектах».
Арт-проект «Деперсоналізація» можна побачити до 6 травня.
ДОВІДКА «Дня»
Віктор Сидоренко народився у 1953 році в м. Талди-Курган, Казахстан. У 1974—1979 рр. навчався в Харківському художньо-промисловому інституті (професор Б. Косарев). У 1985—1988 рр. — Аспірант творчих майстерень Академії мистецтв СРСР (керівник — академік, професор С. Григор’єв). Він представив свої роботи в персональних і групових проектах не тільки в Україні, а й закордоном, зокрема на 50-й Венеціанській бієнале, Венеція; Black Square Gallery, Майамі; Галереї Taiss, Galerie Albert Benamou в Парижі; Lora D. Art gallery, Чикаго; Pendleton Art Center, Цинциннаті; V Міжнародному арт-фестивалі, Магдебург.