Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Світ підтримав Центр Курбаса!

25 липня, 2012 - 00:00

Газета «День» (№№93-94) уже писала про критичну ситуацію, яка склалася навколо Національного центру театрального мистецтва імені Леся Курбаса і його керівника академіка Неллі Корнієнко. Ця проблема викликала занепокоєння світової спільноти. На адресу Центру та урядових установ надходять відгуки від театральних діячів, наукових установ та громадських організацій з Італії, Канади, Коста-Ріки, Нідерландів, Польщі, Росії, Сербії, США та Франції. До уваги читачів кілька листів:

На наше переконання, Національний центр театрального мистецтва ім. Леся Курбаса під керівництвом Неллі Корнієнко - одна з найбільш значущих українських інституцій з точки зору науки та експериментального театру.

Науковий колектив Центру грає ключову роль у збереженні пам'яті режисера Леся Курбаса.

Цього року в Центрі Курбаса була проведена перша всесвітня конференція, присвячена українському режисерові з участю професорів та дослідників з європейських, канадських, американських і російських університетів. Ця конференція продемонструвала високий науковий потенціал Центру Курбаса.

Центр є не тільки місцем для семінарської діяльності (сучасна драма, акторське мистецтво та хореографія), які мають особливе значення з точки зору експериментів. За ці роки Центр також сформував чітку стратегію розвитку міжкультурного діалогу української та світової культури, на базі інноваційних методів.

Ми хочемо висловити нашу цілковиту підтримку Національному центру театрального мистецтва ім. Леся Курбаса, сподіваємося, що ніякі зміни статусу не будуть внесені в його діяльність, і що він зможе продовжувати свою роботу на вулиці Володимирській.

З повагою,
Еріка Фаччіолі, Нікола Брускі, Маріо Браттелла, Енріко Ачеті
Професори Академії мистецтв у Болоньї – Італія

Марко Де Марініс, Джерардо Гуччіні, Альона Шумакова
Професори Університету Болоньї – Італія

Донателла Гаврилович
Професор Римського університету – Італія

Алехандра Ювічевіч
Професор університету "LaSapienza" в Римі – Італія

Енріко Пітоцці, Анналіза Саккі
Дослідники Університету Болоньї – Італія

Джанні Манцелла
Театральний критик - Директор театрального мистецтва журналу "ART'O"

Переклад з італійської.

 

До нас дійшли новини про можливі зміни у статусі Київського Центру Курбаса. Ми б хотіли висловити свою підтримку цій інституції і просити не висиляти її зі свого приміщення та ретельніше дбати про рішення, що загрожують її автономії. Ми співпрацюємо з Центром і можемо засвідчити, що з польської точки зору – це головна інституція, що послідовно досліджує та розвиває українську традицію незалежного експериментального театру, символом та втіленням якого був Лесь Курбас. Ми щиро сподіваємося, що найближчим часом ми зможемо продовжити нашу співпрацю як в мистецькій, так і науковій справі і що випадкові та необдумані рішення не завадять цій важливій міжнародній кооперації.

З повагою, 
професор Даріуш КОСИНСЬКИЙ,
Програмний Директор Інституту ім. Єжи Ґротовського.

Переклад з польської.

В Україні, в центрі Києва, знаходиться найвищого рівня унікальний творчий центр, де працює винятковий колектив співробітників на чолі з Неллі Корнієнко, на мій погляд, він не має аналогів в Україні та за її межами. Завдяки йому представники театрального мистецтва з усіх країн світу, можуть не тільки обмінятися власним досвідом, а й отримати передові практичні та теоретичні знання. Так мені надали можливість провести циклмайстер-класів з теорії формули сюжету, що дають величезне практичне значення для написання п'єс, кіносценаріїв, що особливо актуально в сучасній Україні. Як наслідок, спільно зі співробітником Є. Левченко в Центрі вийшла книжка «Формула сюжету», збагачена глибоким науковим і філософським контекстом. Її презентація стала для мене приводом пишатися Україною, що дозволила мені реалізуватися в повному розумінні цього слова. Оскільки робота з розвитку та практичного застосування теорії формули сюжету спланована на кілька років вперед, я вкрай стурбована ситуацією, що склалася навколо центру. Я сподіваюся, що в Україні є творчі сили, здатні його відстояти. Зі свого боку прошу Вас дати об'єктивну оцінку ситуації,  що склалася навколо центру.

З глибокою повагою,
Віра Фомічова,
театральний педагог, Національний університет Коста-Ріки.

Переклад з іспанської.

Дізнався, що Центр Курбаса опинився під загрозою знищення, і мені стало дуже сумно.  З одного боку, немає нічого дивного в тому, що держава руками своїх чиновників, наче цілеспрямовано б’є по власному народові, по його культурі, його душі... Але є в тому щось дурне, щось хворе.  Колись приблизно в такий же спосіб, просто відібравши приміщення, був знищений Театральний Клуб, з якого теж міг вийти якийсь новий український театр.

На жаль, Україна не така вже заможна на явища міжнародного класу, щоб нехтувати навіть одним з них.  Центр Курбаса - це визнаний осередок професійного міжнародного театрального процесу, це не тільки власність України, а ще й важлива частина загальної театральної справи.  Тому нам не байдуже, що буде з ним відбуватися, чи буде він спроможний і далі працювати на тому ж високому рівні сучасної мистецької та наукової думки.  Я кажу “нам”, бо спілкувався на цю тему і в Міжнародному Інституті Театру при ЮНЕСКО, і в російских театральних колах у Москві, і в Сполучених Штатах, де працюю останні роки, - і всюди відчував енергійну підтримку та серйозне занепокоєння ситуацією, що складається навколо Центру.

Згідно з відомим прислів’ям, безглуздо різати курку, яка несе золоті яйця.  Тут тільки можна додати, що навіть чипати ту курку не треба, навіть емоційно краще її не займати, бо хто зна, що вона почне нести при інших обставинах.  Хай живе і пасеться!

Існує чітко визначена позиція міжнародної театральної спільноти - закриття чи реформування Центру Курбаса неможна допустити!  Він має залишатись таким, який є, бо неодноразово доводив свою автентичнісь та самодостатність.  Фундатор і керівник Центру Неллі Миколаївна Корнієнко чітко розуміє, що треба робити в сучасному театрі, як і куди рухатись, її ідеї мають довгу і розвинену перспективу. Не треба заважати українському театру шукати своє нове обличчя, нові шляхи розвитку!

З повагою,
Олег ЛІПЦИН,
режисер, актор, театральний педагог, кандидат мистецтвознавства,
керівник Міжнародного Театрального Ансамблю, Сан-Франциско, США.

Переклад з англійської.

Газета: 
Рубрика: