Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Телеверсія «В кругу первом»

20 січня, 2006 - 00:00

29 січня телеканал «Россия» починає показ екранізації роману Нобелівського лауреата Олександра Солженіцина «В кругу первом». Це перше і поки єдине екранне втілення творів Солженіцина, здійснене в Росії. Досі вважалося, що його проза найбільш «некінематографічна». Спростувати цю думку вирішив відомий російський режисер Глєб Панфілов.

«Для мене це більше ніж фільм, більше ніж серіал. Ця дуже важлива подія в моєму житті, до цього я йшов 30 років, з того самого моменту, коли мені довелося прочитати роман «В кругу первом», — сказав режисер. — Але тоді я не думав, що в моєму житті прийде час, який дозволить зняти таку картину. Але цей час прийшов, і роман, який мене зворушив три десятиріччя тому, сьогодні став серіалом». Зйомки фільму відбувалися в далекому Підмосков’ї, де було знято види «Шарашки» — спецв’язниці, в якій проходить велика частина дії роману. А також на Валдаї, де була точна копія «ближньої дачі» Сталіна, а в павільйонах «Мосфильма» було побудовано декорації «Шарашки» і «Луб’янської тюрьми». У створенні екранізації діяльну участь брав сам автор роману. Сценарій написано Олександром Солженіциним. Йому ж належить і закадровий голос, який звучить протягом всього телефільму. Крім того, саме Солженіцин запропонував актора на роль в’язня Глєба Нержина, що свідомо прирікає себе на кола гулагівського пекла, яке в романі є прототипом самого автора. Ним став Євген Миронов.

Інокентія Володіна грає Дмитро Пєвцов, який колись дебютував у кіно саме у Панфілова, у фільмі «Мати». Як і роман, серіал вийшов дуже «багатонаселеним», в ньому близько дев’яноста персонажів. У фільмі знімалися: Інна Чурікова, Альберт Філозов, Ігор Кваша, Михайло Кононов, Ігор Скляр, Галина Тюніна, Ольга Дроздова, Євген Стичкін, Неллі Уварова, Сергій Карякін та ін.

Як завірила дружина письменника Наталія Солженіцина, подивившись чорнову монтажну версію, Олександр Ісайович «був втішений — практично всі особи не те щоб збіглися, але принаймні не суперечили його задуму». Сподобалися автору і ретельність в деталях — «у сучасних серіалах ми цього не бачимо», і «абсолютна відсутність фальші в передачі атмосфери часу». Одночасно з багатосерійним телефільмом проходили зйомки художнього фільму за мотивами роману. Сценарій кіноверсії написаний Глєбом Панфіловим.

Газета: 
Рубрика: