Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

У Богдана Ступки тепер щодня дебют. А в молодих акторів?

29 січня, 2000 - 00:00

Щоб пролити хоч трохи світла на сцени наших периферійних театрів, Ростислав Коломієць навів позитивний досвід роботи з молоддю у Донецьку, Миколаєві та Тернополі. У свою чергу художній керівник Тернопільського театру ім. Т.Шевченка Михайло Форель, зусиллями якого у місті на базі музучилища було відкрито акторський факультет, а минулої осені з'явився фестиваль «Тернопільські театральні вечори», поскаржився на катастрофічну відсутність молодої кваліфікованої режисури. Причому мова не про геніїв, котрих народжує природа, а про гарних ремісників, котрих зобов'язана виховувати наша театральна Академія.

Своїм досвідом роботи як з молодими, так і з корифеями, поділився генеральний директор і художній керівник Національного театру російської драми ім. Лесі Українки Михайло Резнікович. Столиця не відає про багато проблем, характерних для периферії. Київським театрам доводиться не шукати, а відбиватися від акторів. Проте молоді поїхали б і в провінцію, якби там вирішувалися соціальні (насамперед житлова) проблеми. І якщо за творче зростання молоді відповідають художні керівники та головні режисери театрів, то соціальні проблеми цілком лежать на совісті міських та обласних керівників. І якщо останні не почувають пошани ні до Міністерства культури, ні до самої культури, то ситуація сьогодні не зрушить з місця.

Повернути розмову у русло одвічних театральних проблем, які необхідно вирішувати молодим, спробував натхненник і директор міжнародного театрального фестивалю-лабораторії «Мистецьке березілля» Сергій Проскурня. Попри фінансові проблеми, які постійно супроводять фестиваль і відбирають у нього творчу енергію, Проскурня нагадав, що головна больова точка будь-якого театру — це проблема органіки. І вирішувати її треба не огульно, не по-чиновницьки неоковирно, а з урахуванням місцевих умов і культурного колориту. Що ж до болючих соціально-економічних питань, то директор «Мистецького березілля» поставив питання руба. «Ми готові працювати ще більше, щоб подолати всі проблеми, що стоять на заваді розвитку театру».

Будемо працювати разом — запевнив його новий міністр культури.

Вадим ДИШКАНТ, спеціально для «Дня»
Газета: 
Рубрика: