Драматичну кантату в чотирьох частинах Берліоз присвятив другу і пропагандисту своєї творчості — Лісту. Прем’єра відбулася 6 грудня 1846 року в театрі Комічної опери в Парижі за диригентським пультом був автор — Гектор Берліоз, але цей твір публіка спочатку не сприйняла. Та минув час, і музикознавці назвали «Засудження Фауста» — «вершиною творчості Берліоза! У цьому творі відчувається грандіозний розмах, барвистість контрастних картин, побудованих на зміні ліричних, фантастичних і побутових образів, лунає блискучий оркестр із новаторськими прийомами інструментування». В кантаті багато яскравих епізодів, зокрема й таких, як «Ракоці-марш», серенада Мефістофеля та пісня Брандера (класичні хіти з репертуару Ф.Шаляпіна).
Композитор вільно трактує трагедію Гете. Фауст Берліоза — типовий романтичний герой з бентежною душею, який шукає спокій і щастя, але для нього немає порятунку ні на землі, ні на небі. Смерть Маргарити не приносить йому спокути... Берліоз підкреслює неминучість загибелі героя самою назвою — «Засудження Фауста», і закінчує сюжет верхогонами Фауста і Мефістофеля чорними диявольськими кіньми у пекельну безодню...
Нині гранд-прем’єру меломанам подарують музиканти Національного симфонічного оркестру України під орудою Володимира Сіренка (на фото), хористи капели «Думка» (художній керівник — Євген Савчук), а солістами виступлять: Каріна Кондрашевська, сопрано (Маргарита), Олександр Чувпило, тенор (Фауст), Андрій Маслаков, бас-баритон (Мефістофель) та Олександр Харламов, бас (Брандер), які виступлять на сцені Національної філармонії (у межах фестивалю «Київська весна»).