Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Велике мистецтво родом iз аргентинської провінції

15 грудня, 1999 - 00:00

Ольга ЗОСИМ 

На запрошення відомого київського скрипаля Богодара Которовича,
керівника ансамблю «Київські солісти», й за підтримки Посольства Аргентини
до Києва приїхав iз концертом один із значних представників аргентинської
фортепiанної школи, музикант, який присвятив своє життя не тільки мистецтву,
але й просвітницькій діяльності й добродійності, Мігель Анхель Естрелья.
Інтерес до цієї сфери громадської діяльності в музиканта не випадковий
і тісно пов'язаний з біографією виконавця. Родом із селянської родини з
аргентинської провінції, він уперше побачив фортепіано в 12 років. Потім
було його навчання грі на інструменті в Буенос-Айресі та в Парижі в знаменитої
Наді Буланже. Й сьогодні він пам'ятає про своє походження і вважає, що
музика має бути доступною кожному, в тому числі й соціально найнезахищенішим
верствам суспільства. Тому половину своїх доходів від концертів він віддає
бідним і членам суспільства, котрі потребують допомоги.

Вже коли він був відомим виконавцем, його 1977 року було
кинуто за грати й навіть піддано катуванням, оскільки виступав проти військової
диктатури в Аргентині. Але завдяки підтримці світової музичної громадськості
й, зокрема, Ієгуди Менухіна й Наді Буланже, його було звільнено. На знак
вдячності він відкриває у Франції фонд «Музика Надії»; в нашій країні діяльність
цього фонду підтримує оздоровчі центри, що надають допомогу потерпілим
від Чорнобильської аварії.

На концерті, що відбувся в Національній філармонії, піаніст
виконав концерт Йозефа Гайдна разом iз оркестром «Київські солісти». На
жаль, подвійний концерт Баха не прозвучав з технічних причин — вчасно не
прибули ноти, випадок, як сказав піаніст, аж ніяк не перший у його виконавській
практиці. Романтик у душі, піаніст виявився романтиком і в музиці. Світле
сприйняття життя, оптимістичне світосприйняття, притаманне музиці Гайдна,
якнайбільше відповідало виконавському таланту піаніста.

Ольга ЗОСИМ 
Газета: 
Рубрика: