Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Життя в нетрях

Бідні та багаті з’ясовували стосунки у Національній опері
16 червня, 2010 - 00:00
СЦЕНА З БАЛЕТУ «КАРМЕН-STREET» / ФОТО КОСТЯНТИНА ГРИШИНА / «День»

Культурний центр «Кияночка» показав прем’єру «Кармен- Street». Балет піднімає болючі питання: конфлікт «золотої молоді» та дітей вулиці, проблеми самотності, безпритульності, першого кохання... Виставу «Кармен- Street» («Дитя вулиці») поставила відомий київський хореограф Алла Рубіна.

У прем’єрі брали участь майже дві сотні юних танцівників — студенти Київського хореографічного коледжу та артисти театру «Молодий балет Києва», переможці чемпіонатів з брейк- дансу, учасники проектів «Танцюють всі», «Танцюю для тебе» та «Україна має талант». Для своєї постановки А. Рубіна взяла відому музику («Кармен- сюїта» Бізе-Щедріна), але сюжет вистави переписано на сучасний лад: спектакль піднімає питання бідності та багатства, розказує про те, що велика любов може знищити різні кордони — навіть соціальної нерівності... У постановці відчувався пульс часу, а діти показали, що вміють не тільки гарно танцювати — вони ще хороші драматичні актори. Художник балету — Ірина Давиденко. Нагадаємо, культурний центр «Кияночка» — творча майстерня Галини та Дмитра Кайгородових — нині є коледжем (тут виховують юну зміну — 400 дітей — на кращих традиціях світового балету), а восени цей навчальний заклад святкуватиме чверть століття від дня заснування.

— Ми намагаємося виховувати дітей на класиці та високих зразках світової музики. І в цьому спектаклі є те, чого прагне людство: чистота дій і помислів. З балетмейстером Аллою Рубіною ми співпрацюємо вже давно, — розказала художній керівник «Кияночки» Галина Кайгородова. — Ювілейний рік нашого колективу відкрили прем’єрою сучасного балету «Лускунчик», яка відбулася два місяці тому, а до Дня захисту дітей приурочили «Кармен-Street» («Дитя вулиці»). У виставі порушуємо питання безпритульності та самотності дітей. Нам допоміг здійснити постановку футбольний клуб «Динамо» і особисто Григорій Суркіс.

— Я люблю працювати з дітьми, — зізналася хореограф Алла Рубіна. — бо вони щиро відгукуються на всі пропозиції на репетиціях. Утім, працювати з хлопчиками та дівчатками досить складно. Адже вони ще навчаються, до того ж, у різних класах. Тож мають не тільки різний вік, а й різний рівень знань життя, різну танцювальну майстерність. У першому складі балету головну роль дівчинки Кари виконувала японка Тісато Ісікава. Вона вже півтора року вчиться у «Кияночці». Її внутрішній темперамент поєднується зі стриманістю і доброзичливістю. А роль Торі грав Костянтин Яківець. На мою думку, хорошим вийшов і другий склад виконавців вистави, коли образ безпритульної Кари виконала Олена Наливайко, а Торі — представника «золотої молоді» темношкірий хлопчик Арно Тсембенгой (його телеглядачі запам’ятали за програмою «Танцюю для тебе» — він був партером співачки Аліни Гросу).

Спектакль «Кармен-Street» — це неокласика. Тут важлива драматична виразність, а тому повинні бути яскравими не тільки пластика, а й міміка танцівників. Я вирішила спробували мікс з молоддю, яка привносить у танець іншу енергію і називає себе хіп-хоперами чи реперами, а я називаю їх брейкерами. У виставі діти виступають і як коментатори подій, а в їхніх реперських речитативах звучить те, що хвилює героїв, ролі яких вони виконують.

Після прем’єри привітати юних артистів прийшов відомий танцівник і педагог Григорій Чапкіс: «Аллі Рубіній вдалося розказати мовою сучасної хореографії про життя, про те, що навіть серед сміттєвих баків вулиці, серед секонд-хенду вирують майже шекспірівські трагедії, а всі труднощі перемагає кохання. Півтори години промайнули непомітно. У виставі цікавий сюжет, який розуміють навіть маленькі діти, — жебрацтво, безпритульність, бідність дітей-сиріт. Балет змушує глядачів співчувати і несе дуже світлі емоції.

Наталя ЗІНЧЕНКО
Газета: 
Рубрика: