Поява нової ведучої в новостійній програмі завжди подія, адже вона задає сюжетам і повідомленням певного ритму, наче камертон. Ірина Харченко, яка з’явилася кілька тижнів тому в економічній програмі «Експресс-інформ», не тільки чудово «тримає» імідж бізнес-пані, а й тактовно представляє певну журналістську позицію.
Закінчивши факультет журналістики Київського університету в 1985 році, Ірина працювала на регіональному телебаченні, в Шосткинській телекомпанії була головним режисером і директором каналу. Переїхавши до Києва, працювала в телекомпанії «Гравіс» — для програми «Саме той» готувала досьє гостей студії.
— Ірино, ваш прихід в економічні новини більше випадковий, аніж закономірний?
— Я зустрічалася раніше з економічними проблемами, так би мовити, «в натуральному вигляді», знаю багато чого зсередини. Прийшовши в «Експресс-інформ», я почала «слідами минулого» напрацьовувати новий принцип, трохи жорсткіший щодо себе, дотримуючись думки, що невдоволення собою — це спосіб змінитися на краще. Як ведуча одного разу вже проходила кастинг у жіночу програму «Таїнство краси» (будучи автором пілота), але в новостійній програмі почуваюся органічніше. Шукаю баланс між емоційністю і діловитістю, стриманістю. Переглядаючи записи минулих випусків, завжди відзначаю, чи була доречною усмішка, рух, чи так розставила смислові акценти.
— Як ви уявляєте «свого» глядача, до якого й звернено ваші сюжети та повідомлення?
— Вечірній час між 10 і 11 — це кінець робочого дня бізнесменів, для яких і створюються наші новини. Вони, користуючись інформацією програми, можуть планувати стратегію завтрашнього дня. Тому я відчуваю необхідність давати інформацію не сухо, а ніби з підказками. Як сподівається вся наша команда, поступово в країні з’являтиметься більше зацікавлених людей, здатних почати «свою справу». Сьогодні багато хто почувається пригніченим і розгубленим перед економічними проблемами, і я, як ведуча, повинна розповісти глядачам доступно про непросте (в термінології, в процесах). А як журналіст, я в інтерв’ю з багатьма діловими людьми намагаюся показувати оптимістичні «ходи» — і на початку кар’єри, і в динаміці зростання.
— А як ви для себе використовуєте інформацію, яку «продукуєте» в ефір?
— Найголовніше — підштовхнути глядача до бажання аналізувати, порівнювати інформацію. А для своєї родини я, звичайно, продумую всі економічні прогнози, щоб зрозуміти, вирішити — як витрачати з користю і заощаджувати, не скуплячись.
— Ви самі створюєте свій «робочий» гардероб?
— Сьогодні ми перебуваємо в стадії переговорів з Михаїлом Вороніним, оскільки діловий стиль його жіночих костюмів нам дуже імпонує. А поки що добираємо все самі, радячись з операторами, освітлювачами.
— Хто з телеведучих новин вам подобається?
— Алла Мазур у «ТСН», вона має особливе вміння втримати увагу глядача в поєднанні з м’якістю і чіткістю ритму. Ірина Ванникова у «Вiкнах» СТБ дуже оригінальна, у неї такий незвичайний гострий стиль. Мені дуже імпонував і телеобраз Арини Шарапової.
— А який стиль ви оберете для себе?
— Подання економічних новин вимагає дотримання певного стандарту. І все ж я сподіваюся уникнути уніфікованості, знайти й підкреслити власну індивідуальність.
— Які теми з тих, що визначають наш нинішній стан, видаються вам найістотнішими?
— І хоч би про що йшлося, все зводиться до проблеми досягнення економічної стабільності. Можливо, якщо колись ми зможемо її досягнути, економічні новини втратять свою нинішню актуальність.
№243 18.12.98 «День»
При використанні наших публікацій посилання на газету обов'язкове. © «День»