Альфред Гічкок є геніальним британсько-американським режисером, загальновизнаним майстром світового кіно.
Якщо не рахувати його телевізійні та інші екранні роботи, Гічкок створив 55 повнометражних ігрових прокатних стрічок. Немало з них стали класикою світового кінематографа. Із 55 картин 26 Гічкок зафільмував на батьківщині, у Великобританії. Одну із них, «Шаленство», — вже наприкінці кар’єри та життєвого шляху, це 1972 рік. А решта 25 фільмів цілком припадає на перший із двох періодів його творчості, що так і називається — британський.
У програмі «Аргумент-кіно» демонструватимуться поспіль три британські картини Гічкока. Розпочинаємо зі стрічки 1935 року «39 сходинок», що є трилером із виразною комедійною складовою.
Головний герой фільму — канадець на ім’я Ричард — приїздить до Лондона, де його звинувачують у вбивстві дівчини Анабелли, з якою Ричард познайомився незадовго до її смерті. Саме від Анабелли герой устиг дізнатися про таємницю «39 сходинок», яка не має відкритися ворогам...
Щодо ж британського періоду творчості режисера, про який ітиметься в програмі в спеціальному сюжеті, то він тривав до 1939 року, коли Гічкок перебирається до Голлівуду — через зупинку фільмовиробництва на островах, спричинену початком Другої світової війни.
Усі три картини Гічкока, які ми покажемо, є непересічними, непрохідними. Та «39 сходинок» вважається чи не найкращим, найвдалішим серед його фільмів, що створені протягом 30-х років. Хоча тут не зле навести ось оці слова режисера: «Навіть мої провали заробляли гроші та ставали класикою за рік після того, як я їх зробив».
Справедливо зазначено, що «39 сходинок» і досі лишаються не тільки класикою шпигунського фільму, не тільки одним із найвражаючіших фільмів-погонь в історії світового кіно, репрезентуючи «ідеальну рівновагу між зовнішньою динамікою, тонким гумором та глибоким психологізмом», а й однією з найромантичніших стрічок Гічкока.
Майстер прямо казав, що кожен сюжет, навіть історію кохання, можна поставити як трилер. Ось його слова: «Ми звикли думати, що саспенс — це врятування когось від шибениці чи щось на кшталт цього, але саспенс є й у тому, чи отримає чоловік дівчину. Я серйозно вважаю, що предметом саспенсу мають бути здебільшого бажання пересічного глядача».
Неодноразово — в різних інтерв’ю та бесідах — «39 сходинок» Альфред Гічкок називав своїм найулюбленішим фільмом.