Незважаючи на те, що «найважливішим з мистецтв» для більшості наших співгромадян є телебачення, традиційна преса як і раніше впевнено займає свою нішу на інформаційному ринку. Мабуть, частково й цим можна пояснити той факт, що більшість загальнонаціональних і мережевих телеканалів пропонує своїм телеглядачам такий телепродукт, як огляд преси. Проте популярність цього жанру можна розглядати також і в контексті найважливішого принципу роботи сучасного ТБ — «використай усе, що під рукою, і не шукай собі інше».
Отже, підсумковий огляд преси за тиждень («про що писали газети з понеділка по п’ятницю») робить тільки один канал — СТБ. Йдеться про рубрику «Макулатура» програми «Медіа-клуб» — знов-таки єдиної, якщо не помиляюся, програми на українському ТБ, присвяченої проблемам медіа-сфери. Проте підсумковим оглядом «Макулатуру» можна назвати лише з дуже великою натяжкою — «оглянути» протягом п’яти хвилин усе, про що писали за тиждень хоч би найпомітніші друковані ЗМІ України, рівносильне бажанню «обійняти неосяжне». Тому «Макулатура» і виглядає дещо еклектично.
У той же час присвячувати огляду традиційної преси більше кількох хвилин той або інший канал навряд чи може собі дозволити — буде невидовищно, а на ТБ все-таки насамперед, важлива «картинка».
Мабуть, тому й інші телеканали прес-огляди проводять щодня — у будні. Три з них пропонують ознайомитися з газетними публікаціями «на свіжу голову». Так, наприклад, в огляді преси у рамках програми «Доброго ранку, Україно!» (ТРК «Ера») телеглядач, який ще не прокинувся як слiд може не тільки дізнатися, про що ж пишуть ті або інші газети чи інтернет-видання, але й часто почути коментарі газетних журналістів. Той, хто все- таки проспить цей прес-огляд (виходить він, нагадаємо, на УТ-1), може особливо не перейматися — приблизно через годину піде повтор. А ось услід за його першим виходом буквально відразу у ранковому випуску програми «Факти» (ICTV) йде сюжет Наталії Гори про найцікавіші публікації у пресі. Відмінність даного огляду преси — динамічність: буквально за хвилину журналістка встигає проаналізувати кілька матеріалів. Ще один сюжет Наталії Гори виходить у рамках третього ранкового випуску програми «Факти».
Дещо поверховим, але у той же час і найцікавiшим з ранкових оглядів преси є прес-огляд програми «Підйом» («Новий канал») . Її ведучим, наприклад, нічого не варто зізнатися в кадрі у тому, що сюжет про нові газетні публікації повиннi були підготувати під час музичної паузи, та тільки ось — заслухалися, так що читати будемо разом. Ще один спосіб — вручити газети гостям студії (наприклад, музикантам з групи «Танок на Майдані Конго») і примусити їх розповідати, про що пишуть періодичні видання сьогодні (перегортається у кадрі, зазвичай, не більше двох-трьох видань). Усе це часто сидячи або лежачи на підлозі студії, загалом — не напружуючись.
Ті ж, кому близький більш серйозний і докладний аналіз газетних статей, змушені дочекатися вечора, коли в ефір виходять програми «Мас-медіа» («ТЕТ») і « Головний редактор» («Інтер») . Відмінна особливість обох прес-оглядів — ведучий у кадрі. «Головний редактор», крім того, супроводиться повноцінним відеорядом подій, що обговорюються. Ця програма, що з’явилася в ефірі зовсім нещодавно, відразу привернула увагу особливим стилем подачі інформації. Іноді навіть виникає відчуття, що ведучий «Головного редактора» — Тарас Рильський — використовує газетні матеріали лише як основу для побудови власного, самостійного тексту. Чи так це насправді, «День» спробував дізнатися безпосередньо у Тараса РИЛЬСЬКОГО .