Реал-шоу на телебаченні — поняття сьогодні таке ж модне, як тероризм. Ідея антиутопіста Джорджа Орвелла про око Великого Брата, яке все бачить, активно впровадилася в найпопулярніший засіб масової інформації та закріпилася на рівні виробництва розважальних програм: глядача стали провокувати на підглядання. Першими до справи вплуталися найвільніші європейці з Голландії й виготовили формат «Big Brothers». Клонований у численні жанрові різновиди від спільного круїзу на яхті («В одному човні») до цілеспрямованого схуднення («Прибираймо зайве»), він у числі всього іншого дав поштовх для народження американського реал-екстриму («Survivor»).
Цей другий — найвідоміший формат реал-шоу для України — став відомий завдяки спільному виробництву каналу «1+1» і ГРТ в проекті «Останній герой». «1+1» почав знайомство з реальним телебаченням із яскравого та презентабельного авантюрного жанру. Робінзонада героїв на архіпелагу Бокас дель Торо добігає кінця, й незабаром ми дізнаємося ім’я переможця. Але, на відміну від подібних проектів, де боротьба за виживання відбувається в процесі конкурсів, змагань і початкової організації побуту, телевізійні формати життєвої драматургії типу «Big Brothers» роблять ставку на психологічну сумісність людей, створення певних мікромоделей суспільства.
Це, якщо хочете, свого роду телесеріали реального часу, простору й дійства. На цю гіперреальність, що провокує шалений глядацький резонанс, і поставили творці шоу «За склом» — російський виробник, канал ТБ-6. У світлі останнього скандалу, пов’язаного із закриттям, а тепер вже з реорганізацією й поновленням роботи компанії, цей проект стає популярним апріорі. А його продовження — «За склом. Останній біфштекс» сьогодні вже виходить за рамки російського телебачення. На каналі «1+1» воно так само пускає коріння, починаючи рівнобіжну з російським ефіром трансляцію з 19 січня .
Цього разу життя «за склом», бажаючих прославиться будь-яким чином, набуває додаткового сенсу: принести користь суспільству. На відміну від попередньої програми, де шість учасників співіснували в замкненому приміщенні готелю «Росія» й агонізували, налагоджуючи міжстатеві контакти «за склом», «Останній біфштекс» вимагає від гравців активізації соціального начала: підприємницька жилка є обов’язковою. Бо учасники, число яких збільшилося вдвічі, поділившись на дві команди, повинні будуть зайнятися організацією громадського харчування. Дві конкуруючі кав’ярні вже вибудувано в приміщенні Аеровокзалу на Ленінградському проспекті в Москві. Там же й мешкатимуть герої. Всі концепції щодо роботи своїх закладів вони розроблятимуть і впроваджуватимуть самі, а ось голосувати за того, хто вибуває дозволено на цей раз і глядачам протягом усього процесу гри.
Голосування відбудеться в своєрідному додатку «За склом» — ток-шоу Кирила Набутова , яке разом з реальним життям-буттям тих, хто «за склом» також демонструватиметься в ефірі «1+1». Гра на вибуття завершиться як і належиться — останній герой цієї ресторанної епопеї приготує останній біфштекс останньому відвідувачеві. Як нагороду ж він, найімовірніше, отримає власний кулінарний заклад.