Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Рекламу замовляли?

23 листопада, 2007 - 00:00
МАЛЮНОК IГОРЯ ЛУК’ЯНЧЕНКА

У Києві пройшов VII Міжнародний фестиваль «Ніч рекламожерів».

Лише раз у рік відомі та не дуже креативники країни збираються в одному місці для того, щоб дивитися... рекламу. Так, таку набридливу і часом ненависну нами рекламу. І найцікавіше те, що цієї ночі велике роздратування отримуєш лише від одного — ...антрактами між показами. Якщо минулими роками у залі кінотеатру можна було зустріти лише PR-менеджерів, працівників рекламних агенцій та журналістів, то сьогодні фанатів реклами значно побільшало, і публіка стала набагато різношерстнішою.

Те, що реклама може бути витвором мистецтва, свого часу довів тепер уже відомий на весь світ француз Жан-Марі Бурсіко, організувавши «Ніч рекламожерів». Нагадаємо, що вперше даний проект був реалізований ще 1981 року в Парижі. Це була шестигодинна демонстрація найоригінальніших та найяскравіших рекламних роликів із колекції Бурсіко, яку він збирав з десятирічного віку, під назвою «Ласощі». Найстаріший показ ролику датувався 1935 роком. Як і очікувалося, перший показ мав великий успіх, і з кожним роком «Ніч рекламожерів» збирає все більше прихильників по всьому світові.

Сьогодні це щорічний і наймасштабніший проект у сфері рекламного бізнесу. «Ніч рекламожерів» двічі потрапляла у Книгу рекордів Гіннесcа, як найбільша в світі колекція рекламних роликів та найдовше за тривалістю шоу у світі. Щороку Жан-Марі Бурсіко отримує близько 25 тисяч рекламних, не побоюся цього слова, фільмів зі всього світу, а вже з них обирає 500 найяскравіших, креативних та дотепних та об’єднує в шестигодинне безперервне шоу. Організатори запевняють, що відбір проходить без цензури, тому найпікантніші рекламні ролики можна побачити лише в «Ніч рекламожерів».

В Україні даний проект регулярно проходить з 1998 року, і лише з 2005-го в програмі беруть участь ролики від українських творців. 380 із 500 запропонованих робіт ще жодного разу не показувалися у такому форматі. Цьогоріч «рекламожерам» запропонували міжнародні, соціальні, екзотичні, анімаційні, класичні, інноваційні роботи, які могли задовольнити будь- який смак.

Рекламували, як і завжди, все і всяк. Відзначилася та не залишила байдужим соціальна реклама. Цього року її було дещо більше, особливо з Швейцарії. Якщо у 2006-му нам наголошували про шкідливість куріння, то цього року креативники вирішили зупинитися на проблемі ВІЛ/СНІДу. Україна в цьому випадку не була винятком. Запам’яталися роботи швейцарських розробників реклами, присвячених Дню матері. Слоган «Сьогодні їй можна пробачити все» зірвав оплески. Щороку фестиваль доводить, що фантазія розробників реклами не вичерпується. Ось, наприклад, як можна привернути увагу до читання. Виявляється, дуже легко, звернувшись до відомого психоаналітика Фрейда. «Читання — це секс для клітин вашого мозку. Прочитайте книгу». Що зображувалося у ролику, гадаю, здогадається кожен.

Як завжди, не залишилися поза увагою рекламування зірками шоу-бізнесу та спорту марок автомобілів та спортивних товарів. Різні дрібнички, на кшталт серветок, кухонних губок тощо, позиціонувалися під слоганом «Так просто, що навіть ваш чоловік зможе це зробити»...

Україна презентувала 19 роликів власного виробництва, деякі з них, до речі, жодним чином не поступалися закордонним. Власні витвори подавали навіть найнеочікуваніші країни, такі, як Конго та Монголія.

Що стосується самої організації заходу, то вона залишає бажати кращого. Адже затримка початку, великі черги біля входу у кінотеатр, а потім, відповідно, штовханина у фойє просто дратувала. Та, не зважаючи на це, глядачі справді отримали величезне задоволення від цілої ночі реклами. Залишається лише сподіватися, що світові рекламні шедеври надихнуть українських креативників на нові звершення...

Ірина КОНОНЕНКО, «День»
Газета: 
Рубрика: