Підтягуючи нас до рівня європеїзованих поляків, TV5 має намір у червні оголосити конкурс для телеманів: «декілька нескладних запитань» з життя франкомовного світу дадуть шанс українській аудиторії поліпшити свій освітній рівень, а двом переможцям ще й злітати на уїк-енд до Парижа.
TV5 — гігант, що має 10 каналів-фундаторів, фінансованих з бюджетів чотирьох країн: Франції, Бельгії, Швейцарії та Канади. Засновники не приховують, що TV5 є вікном франкомовного світу, але не «експортним варіантом». За кількістю абонентів кабального та супутникового телебачення TV5 перший не лише десь у Африці «на селі», а й у самій Франції також. Радник з питань культури французької амбасади пані Добантон скромно зауважує: «Ми не хочемо нав'язати вам цей канал як модель, а лишень дати можливість вибирати якісні програми». Треба усвідомити, що пропонований продукт дуже відрізняється від того, що потрапляє до нас з Америки чи від східного сусіди. Там європейський дух, там Францією пахне. Канал працює цілодобово, подає шість годин новин щодня, має чотири тисячі журналістів на всіх континентах, щороку крутить дві тисячі годин кіно (знятого не в Голлівуді) і третину сітки заповнює культурно-розважальними програмами (організованими вже точно не Юрієм Ніколаєвим).
Україні залишається вивчити французьку «тільки за те», бо практики дублювання мовами аборигенів TV5 не передбачає. Жваві заяви приязних французів, що вони готові «активно розмірковувати» над продакшном ще й українських титрів, не варто перебільшувати. Поки що TV5 практикує хіба що титри французькою — задля кращого освітнього ефекту. Цей ефект був би ще кориснішим, якби зачепив широкі кола українських державних мужів, яким здається, що протекціонізм щодо національного культуровиробника — злочин. Навіть у межах «ареалу».