У квітні цього року популярна ведуча телеканалу «112 Україна» Роксана Руно перейшла працювати на ZIK. Вона вперше у професійній кар’єрі розпочала адміністративну роботу — очолила департамент інформаційного мовлення та аналітики. Роксана має більш ніж семирічний досвід роботи на телебаченні. Останні майже чотири роки працювала на загаданому «112 Україна» ведучою проектів «Live», «Runo live» та «Вечірній прайм». «День» поцікавився у телевізійної ведучої, чому вирішила змінити канал і чи з’явиться вона в кадрі?
— Що для вас було ключовим фактором перейти на ZIK?
— Кожна кар’єрна історія має свої етапи розвитку. Коли приходить розуміння, що ти мусиш йти вперед, або тебе буде тягнути назад, — обираєш перший варіант. Там, мабуть, зробила свій максимум. А зупинятися в такому стрімкому інформаційному просторі, в якому ми працюємо, — забавка дорога. Я — людина, яка може місяцями обмірковувати пропозицію, вислухати купу думок «за» і «проти», сумніватися, зважити все і... відмовити. Тут рішення спробувати створити щось нове було природнім. Перехід на ZIK — це шанс запропонувати аудиторії якісно інший продукт. Це не було питанням фінансів чи посад, я взагалі завжди уникала адміністративних посад. Це було більше питанням виклику самій собі. Наш генпродюсер мене переконав, він просто змусив повірити, що це буде класно і варто спробувати.
Смішно, але й досі колеги та друзі запитують, чи не шкодую, що перейшла на ZIK. Відповідаю легко — ні. Навіть не боялася, а очікувала, що буде ностальгія: за минулим, за тим темпом, ритмом, простором... Але ж друзі та близькі залишаються поруч, а ритм захопив вже цей, зіківський.
— Яким буде ваше основне завдання на посаді керівника Департаменту інформаційного мовлення та аналітики каналу ZIK?
— Я не ставлю надзавдань. Ми прийшли і просто почали працювати. Ритми, в якому звикла працювати я і в якому працювали колеги на ZIK до мене, дещо відрізняються. Запропонували інший підхід до роботи, комусь додає драйву, когось — дратує. Але всіх однозначно професійно «оживило». Ми намагаємося робити зрозумілий і класний продукт, а результату в «тєлєку» не приховаєш — інша увага глядачів — інші рейтинги. Коли ти звикаєш до якості, від цього важко відмовитися. Розумієте, в чому різниця — я думаю, що у нас карт-бланш, бо в департаменті 4,5 години прямого ефіру щодня, на відміну від інших каналів. Ми можемо собі дозволити «перебирати» темами, глибше та аналітичніше їх розкладати, пояснити нюанси, а не тільки «обгортку». Інформаційні мовники передовсім відшліфовують швидкість. Наше завдання — поєднати це з якістю.
— Паралельно з керуванням департаментом ви будете з’являтися в ефірі?
— Так, ми зараз готуємося до старту нового проекту. В моїх попередніх ефірах складно було щось змінити за формою. По суті, ведучі намагаються додати змісту своїми запитаннями, але за межі формату ти все одно ніяк не вирвешся. Саме така прямоефірна історія зробила «112 Україна» успішним каналом. Я хочу зробити свій проект інакшим. Цю історію зробити гострою, відвертою, цікавою. Я хочу, щоб гостям у студії було незручно захищати свою позицію, якщо вона нечесна, з прихованими мотивами, щоб вони одразу розуміли, що є «бек» того, про що вони говорять. Ми будемо активно долучати глядачів до дискусії в студії.
Коли в ефірних студіях немає опонентів або вони умовні — колеги чи друзі з іншої фракції, цікавих дискусій не буде, це очевидно. Інша справа — дивитися глядачам в очі, коли ти кажеш єресь, коли вони тобі демонструють, що це розуміють, і для тебе, досвідченого політика, зрозуміло — твоє бубніння нікому не цікаве.
Назва народилась спонтанно. «Zіткнення» глядачі побачать вже найближчими тижнями о 20.00. Це буде зіткнення думок, зіткнення позицій і світоглядів. У нас — виключно прямий ефір. Магія і драйв прямого ефіру ніколи не зрівняється із записом, навіть за умов найкращого у світі монтажу.
— У січні цього року генеральним продюсером каналу ZIK став Гайгисиз Гелдієв, який до цього обіймав посаду продюсера вечірнього прайму на телеканалі «112 Україна». Трохи пізніше, у лютому, креативним продюсером каналу було призначено телеведучу «112 Україна» Наталю Влащенко, а у квітні прийшли ви. Деякі медіаексперти закидають, що, мовляв, ZIK «переманює» найкращих, бо планує зробити професійний «перезапуск» за прикладом «112 Україна». Як можете це прокоментувати?
— Можливо, ці найкращі йдуть працювати на ZIK, щоб розірвати з тими форматами, у яких вони багато років «варяться»? Повірте, інколи люди йдуть кудись не зробити «рімейк» на щось, а створити нове. Принаймні в мене, і знаю, що в колег також мотивація була саме такою.
— Як сприймаєте конкуренцію на ринку українського інформаційного ТБ?
— Здорова конкуренція — це завжди на благо. Сьогодні інформаційна аудиторія незмінна. Ми говоримо про 6—7% по Україні. І коли інформаційні приводи не стосуються, принаймні опосередковано, життя кожного з нас, ці новини дивиться обмежена кількість людей.
Мені здається, що ці 6% трохи виростуть за рік. Але все одно кожен новий учасник, ця альтернатива, як себе позиціонують нові гравці, коли будуть заходити на ринок, змушені конкурувати з нами — колегами, які на ринок прийшли раніше. Бо від великих каналів відірвати «шматок» аудиторії дуже важко.
Рано чи пізно канали змушені будуть конкурувати за двома напрямами — якістю і надвидовищністю. Сьогодні формати класичного інтерв’ю вже себе вичерпали. У нас в ефірах вже билися, літали стакани, лунала нецензурна лексика... Що вигадати далі? Люди до цього звикають. Перші жертви Майдану прописані в серцях українців великим болем. Ми їх знаємо поіменно. З початком війни на сході, коли кількість загиблих героїв «пішла» на тисячі, їхні імена стали статистикою.
Тому або ТБ запропонує боротьбу у форматі — швидше, вище, сильніше, або запропонує якість. Я за другий варіант. Перший — це тупик популізму, шлях в нікуди.