Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

«АРТ-Олімп»: мистецтво синтезу

Наталія РОМАНОВА: «Люди хочуть бачити на картинах такі ж емоційні вибухи, як на телеекранах чи моніторах»
6 липня, 2012 - 00:00
ФОТО КОСТЯНТИНА ГРИШИНА / «День»
ОЛЕНА ТВЄЛІНА. «ПАНДА», 2012 р.
АННА КУЗНЄЦОВА. «ВОНА», 2012 р.
ІРИНА ФЕДАСЮК. «ВЕСІЛЛЯ», 2012 р.
ОКСАНА ЯГІДКА. «ЧАША З ДАРАМИ», 2011 р.

У Музеї сучасного мистецтва у Києві з 28 червня по 1 липня проходив фестиваль мистецтв «АРТ-Олімп», що об’єднав як художників-професіоналів, так і аматорів. Зокрема, упродовж чотирьох днів у виставковому просторі музею експонувалися роботи представників Київщини, Дніпропетровщини, Львівщини, Івано-Франківщини, Полтавщини. «АРТ-Олімп», за словами організаторів, залучив творчих людей абсолютно різних течій, напрямків, стилів образотворчого мистецтва — скульптора Ігора Романовського, художників Марину Громенко та Олега Зелікова, фотохудожника Катерину Кривду, а також майстрів хенд-мейду Надію Сердюк, Ірину Федасюк, Оксану Ягодку та інших.

«Тут представлено роботи митців високого рівня майстерності, але які ще не заявили про себе у межах окремої течії, — розповідає Анна Владимирська, організатор арт-проекту. — «АРТ-Олімп» — це своєрідний заклик: «Нехай різні види мистецтва переплітаються між собою та співіснують!»

Оскільки метою фестивалю було створення речей, які несуть в собі позитивну енергетику і хороший настрій, то митці намагалися по-особливому представити свої роботи. Наприклад, майстер-художник по шкірі Ірина Федасюк зауважує: «Працюючи з натуральною шкірою, я вирішила створювати картини і прикрашати їх бісером, вишивкою. У такий спосіб я компоную різні види декоративно-ужиткового мистецтва, створюючи щось нове, збагачуючи наш світ прекрасним. На створення однієї картини я витрачаю приблизно сім місяців».

А фотохудожник Катерина Кривда займається цифровим живописом. Працюючи лікарем понад 30 років, вона завжди мріяла навчити людей підіймати голову до небес, сповнених загадок.

Неординарною технікою виконання вразили роботи Людмили Кобичевої, яка створює картини з природних матеріалів за авторською технікою — дворівневий колаж на органзі. Головна ідея її робіт — природа має приходити до людських домівок.

Київський скульптор Ігор Романовський зауважує: «Після того, як закрили Андріївський узвіз — фактично артерію митців Києва, — такі заходи особливо потрібні».

Про те, наскільки актуальний сьогодні синтез мистецтва та які можливості він відкрив, «День» запитав у мистецтвознавця, викладача Наталії РОМАНОВОЇ: «Сьогодні синтез мистецтв — це жанр, який охоплює всі види мистецтва. Можна сказати, що в наш час будь-якого напрямку у чистому вигляді практично не існує. Більшість всесвітньо відомих художників використовують у своїх роботах якісь речові деталі. Наприклад, є такі картини, де неможливо відрізнити на полотнищі справжню траву від написаної. Популярне поєднання різних матеріалів, створення різноманітних колажів, заміна стандартної панорами так званою «біорамою». Тому сказати, що живопис сьогодні існує окремо, не можна. Навпаки, сучасний живопис поєднує в собі навколишнє середовище, всі його швидкоплинні зміни. Адже люди хочуть бачити на картинах такі ж емоційні вибухи, як на телеекранах чи моніторах. До речі, батьком такого нового напрямку, як синтез мистецтв, є американець українського походження Енді Воргол, який перетворив банку з-під «Кока-Коли» у витвір мистецтва».

Ніна ПОЛІЩУК, Ольга ШКРІБЛЯК, Літня школа журналістики «Дня». Фоторепродукції Костянтина ГРИШИНА, «День»
Газета: