У Дніпропетровську підписано угоду про співпрацю між Міністерством транспорту України і місцевою облдержадміністрацією. Мета цієї угоди, розрахованої на найближче п’ятиріччя, — розвиток дорожньо-транспортного комплексу, а одним із перших кроків його реалізації стане пуск з 1 серпня нинішнього року швидкісної залізничної магістралі, якою потяг Дніпропетровськ—-Київ долатиме цей шлях лише за п’ять з половиною годин.
«Подібна швидкісна магістраль, — повідомив на церемонії підписання договору міністр транспорту України Георгій Кирпа, — вже сполучає Київ і Харків». «Однак це, — зазначив він, — не лише двократне збільшення швидкості пересування, але й своєрідна демонстрація можливостей, пропаганда й виховання пасажирів, оскільки в таких потягах панують чистота і комфорт, діють біотуалети». «Ми не випадково, — продовжив Г. Кирпа, — почали розвивати транспортну інфраструктуру не з кордону, а в середині держави. Якщо ми це зробимо, то Європа з’єднається з нами за власні кошти». Одночасно, за словами міністра, здійснюється своєрідна тактика «заманювання європейських інвесторів», зацікавлених вкладати кошти до транспортної інфраструктури України», ведуться переговори про будівництво європейської залізничної колії до Львова, а також транзитного летовища в Стриї.
Проект будівництва швидкісної магістралі між Києвом та Дніпропетровськом, повідомив Г. Кирпа, «коштує дорого» — майже 620 млн. гривень. Необхідно прокласти вже зібрану колію, встановити контактну мережу, обладнати 15 залізничних переїздів, оновити перони і вокзали. Проте залізниця сьогодні, сказав міністр, «самодостатня» — наприклад, за рівнем платні вона вже на третьому місці після банківської сфери та нафтопереробки, а тому спроможна здійснити й згаданий проект.
Перебуваючи в Дніпропетровську, Г. Кирпа відвідав стрілочний і електровозобудівний заводи, які завдяки підписаному договору про співпрацю, за словами дніпропетровського глави облдержадміністрації Миколи Швеця, «отримали ясну перспективу на найближчі роки». Так, на ДЕВЗі фахівці, спільно з представниками компанії «Сименс» закінчують роботи над електровозом нового покоління, що оснащений західною електронікою і спроможний замінити застарілі аналоги чеського виробництва на вітчизняних залізницях.
Дніпропетрівці, користуючись ситуацією, «били чолом» впливовому міністрові з проханням посприяти в розвиткові річкового порту на Дніпрі, відкриттю нових авіаліній, а, головне, «взяти під патронат» будівництво місцевого метрополітену. Добудування його єдиної лінії, запущеної в експлуатацію ще 1995 року, за словами дніпропетровського глави облдержаміністрації, потребує «60 млн. гривень на рік протягом найближчого п’ятиріччя», однак метробудівці отримують якісь дрібниці. Зволікання з будівництвом загрожує руйнуванням не лише підземної інфраструктури, але й провалом під землю доріг і будівель на головному проспекті міста. Проте з відповіддю, а тим більше з «патронатом» міністр транспорту, який будує швидкісні магістралі, не поспішав, а лише скромно зазначив, що «завдання це потрібно ще переварити».