Учора в Києві в Національному комплексі «Експоцентр України» відкрився 12-й Міжнародний автосалон SIA-2004, який ось уже багато років поспіль вважається головною «автомобільною» подією країни. «На одному SIA не можна побувати двічі» — у розмові з «Днем» сказав один із учасників, перефразовуючи древньогрецького філософа Геракліта. Зі слів представника автосалону Ніни Дятлової, SIA-2004 занесено до календаря Всесвітньої асоціації автовиробників, куди входять два десятки найіменитіших світових автосалонів, таких як, наприклад, Женевський або Детройтський. Відмітною особливістю автосалону SIA цього року є збільшення кількості новинок, і зокрема — концепт- карів (експериментальних автомобілів, на яких компанії-виробники відпрацьовують перспективні ідеї та технічні рішення. — Ред.), — сказала пані Дятлова.
Так уже збіглося, що напередоднi відкриття SIA-2004 у країні вибухнула бензинова криза та набули чинності положення закону «Про розвиток автомобільної промисловості України», згідно з яким у багато разів підвищується мито на авто, які ввозяться до України. До цього мито на нові автомобілі було справді символічне, в розмірі 1,5—3%, а відтепер вони вимірюватимуться в 15—20%. Утім, особливого песимізму ця обставина в імпортерів, які беруть участь у виставці, не викликала. «Хоч що б там робили у високих кабінетах, наші люди купуватимуть те, що захочуть» — так коротко можна охарактеризувати загальний настрій автотрейдерів. Як заявив у інтерв’ю «Дню» генеральний директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко, відчутного стрибка цін найближчим часом очікувати не слід. По-перше, з його слів, запасів автомобілів на складах вистачить місяців на три, по-друге, зараз усі імпортери і дилери ведуть переговори з автовиробниками, щоб знизити відпускну ціну для машин, які йдуть до України, і шанси виторгувати поступки є — жодна марка не хоче втрачати наш ринок. У результаті реальне підвищення цін на нові імпортні автомобілі становитиме близько 10%, переконаний О. Назаренко. Крім цін на самі автомобілі, всіх учасників автосалону хвилювало ще одне запитання — чим заправляти всі ці прекрасні автомобілі? На думку генерального директора Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів, нинішня ситуація на бензиновому ринку є недоробкою і уряду, і держави загалом, які зобов’язані тримати під контролем тенденції, здатні поставити під удар усю економіку країни. «Ситуацією з коливаннями цін на нафту на світовому ринку, очевидно, просто скористалися певні структури, й Антимонопольному комітету вартувало б сказати своє слово. Те, чи надалі підвищуватимуть ціни на бензин, залежить від політичної волі держави. Сьогодні потрібно вживати термінових заходів, у тому числі, можливо, законодавчого характеру — наприклад, припинити стягування акцизного збору з імпортерів пального. Адже коли в Україні пальне дорожче, ніж в Америці, то, з огляду на різницю в доходах, цю ситуацію логічною не назвеш» — сказав Олег Назаренко.