Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Хто пiдрiзав «крила»?

Продавати «Авіалінії України» нашвидкуруч означає провалити справу
1 лютого, 2001 - 00:00

З його слів, серед розглянутих варіантів можливість передачі компанії (її майно оцінюється в $8,5 млн. і складається з 5 придатних до польотів літаків Ту-134, Ту-154, Іл-62, а також ще 5 літаків, що підлягають відновленню) в управління «Аеросвіту», який погоджувався погасити заборгованість з заробітної плати і підтримати «льотну придатність» літаків «Авіаліній України», що здійснюють рейси по 26 маршрутах в 16 країн світу. Але ця пропозиція була відхилена, і сьогодні розглядається можливість приватизації, повідомляє Інтерфакс-Україна.

Джерело в «Авіалініях України» повідомило «Дню», що компанія знаходиться в «найважчому» фінансовому становищі. Працівники не отримують зарплату з червня. Компанія заборгувала і «Євроконтролю» і «Росаеронавігації». З його слів, «некомпетентність в керівництві» привела до того, що «Авіалінії» майже банкрот. Тим часом голова спеціальної контрольної комісії Верховної Ради з питань приватизації Олександр Рябченко повідомив «Дню», що «Авіаліній України» немає в списку підприємств, що підлягають приватизації в 2001 році, що, проте, не може бути перешкодою для процесу роздержавлення, оскільки і в минулому році уряд декілька разів коректував і потім затверджував цей документ. Народний депутат вважає, що компанія «безсумнівно доведена до краю», про що може свідчити технічний стан її авіапарку, оновлення якого, на думку О.Рябченка, «за останні десять років практично нульове». «Важко знайти яку-небудь приватну компанію, яка була б гіршою, ніж «Авіалінії», вважає голова комісії і тому рекомендує: «Виводити на приватизацію таке підприємство, безумовно, правильний шлях. Інакше його остаточно розвалять». Депутата непокоїть інше: хто захоче купити «цю дуже специфічну річ» в такому стані? І якщо сьогодні є проблеми з виведенням на приватизацію «Укртелекому», то, як сказав О.Рябченко, не важко передбачити, що не менше їх буде і у «Авіаліній України». На його думку, компанії-покупці можуть цікавитися насамперед вигідними лініями перевезення авіапасажирів: «Я боюся, щоб цінність компанії не звелася до боротьби за вигідні маршрути. Тоді її ціна буде визначатися усього лише прибутковістю цих ліній, тому що з внутрішніми перевезеннями (в зв’язку з їх низькою рентабельністю. — Авт. ) існують великі проблеми».

Кажучи про можливі умови продажу «Авіаліній України», голова комісії відзначив: «Якщо продаж цього об’єкта намічається лише ради того, щоб отримати в цьому році до бюджету 5,9 млрд. гривень, то це — провальна річ. Я просто впевнений, що приватизувати компанію в цьому році не вдасться. Треба її реструктуризувати. Дослідити ринок. Адже це не цукерка. Її ніхто не прибіжить купувати тільки тому, що Україна оголосила продаж. Адже головний прибуток «Авіалініям» дають міжнародні авіаперевезення, а призначена компанія, в основному, для внутрішніх». Народний депутат впевнений: «Якщо хочеться зберегти компанію, то треба її приватизувати. Потрібно впустити якогось приватного господаря, щоб рятував цю справу. І продавати треба контрольний пакет. Інакше буде складно знайти покупця. Та й скільки грошей можна буде тоді отримати?»

Перший заступник голови Фонду держмайна України Михайло Чечетов, відповідаючи на питання «Дня», заявив: «Фонд завжди виступає за приватизацію об’єктів. І навіть в тому випадку, якщо їх немає в списку на цей рік, ми виступаємо за те, щоб «розблокувати» приватизацію».

Віталій КНЯЖАНСЬКИЙ, «День»
Газета: