Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Євро 2012 — останній шанс

Хто зацікавлений в тому, щоб від вигляду стародавнього Києва — столиці Київської Русі — нічого не залишилося?
27 лютого, 2008 - 00:00

За оцінками експертів, процес підготовки до чемпіонату Європи з футболу, який відбудеться 2012 року в Україні й Польщі, лише на 30% складається з роботи над спортивними об’єктами. Решта 70 % — це робота, спрямована на якісне перетворення інфраструктури двох сусідніх країн.

Для проведення Євро-2012 потрібно не лише будувати якісні дороги й готелі, а й потурбуватися про розвиток туристичної інфраструктури.

Адже подія загальноєвропейського значення — це імпульс для нового погляду на порядок речей у нашій державі.

Події, що відбуваються сьогодні в Європі, дають упевненість, що той шанс на взаємну інтеграцію двох країн — України і Польщі, який буде реалізовано на етапі підготовки до чемпіонату, дасть можливість застосувати досвід міжнародних фахівців для розвитку нашої країни. Сьогоднішні господарі Євро-2008, Австрія та Швейцарія, при підготовці цього яскравого масштабного заходу виходили з того, що чемпіонат закінчиться, а оновленою інфраструктурою користуватимуться жителі та гості цих країн у майбутньому.

Як показав досвід організації попередніх чемпіонатів, місце і місто проведення цього заходу має значення! Адже це шанс на самоідентифікацію як міста, так і країни загалом. Для кожного з восьми міст Австрії та Швейцарії, в яких проходитимуть матчі, розроблено офіційні фірмові знаки із зображенням найбільш характерних архітектурних пам’яток. Ця символіка разом із 20-секундним рекламним роликом про місто демонструватиметься перед матчами для більш ніж восьмимільярдної телеаудиторії. За сьогоднішніх темпів зростання туризму (за даними Всесвітньої туристичної організації, зростання в галузі туризму 2007 р. в Європі +6%, загалом у світі до 2020 року очікується подвоєння туристичних потоків) і очікування значного зростання його у східноєвропейських країнах, які розвиваються, проведення міжнародних мегаподій, подібних до Євро-2012, буде додатковим стимулом для розвитку туризму.

Міста, де проводитимуться матчі Євро-2012, повинні мати, що показати вболівальникам, окрім стадіонів та торговельних центрів. Це пам’ятки архітектури, музеї, галереї, культурне середовище міста... Неповторність кожного міста створює цілі комплекси туристичних маршрутів, так званий бренд, легко пізнаваний образ міста. Брендові ЧЄ з футболу довіряють мільйони потенційних туристів. Це реклама для багатомільйонної аудиторії потенціалу міста, яке після закінчення чемпіонату може збільшити число туристів і, відповідно, доход до бюджетів усіх рівнів.

Поки що, принаймні у Києві, йде руйнування того туристичного потенціалу, який має місто.

Закінчення на стор. «С У С П I Л Ь С Т В О»

Олег ГРЕЧУХ, архітектор, Київ
Газета: