Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Літакобудуванню готують пільги

Звільнення авіаційної галузі від ввізного мита дасть змогу вітчизняним виробникам наростити обсяги продажів і додасть до бюджету 30 — 35 мільйонів дол.
5 жовтня, 2012 - 00:00
ФОТО КОСТЯНТИНА ГРИШИНА / «День»

У парламенті зареєстрували законопроект про скасування до 2016 року мита на низку товарів, які ввозять в Україну для потреб авіабудівників. Автор документа — депутат від Партії регіонів, голова ради директорів найбільшого виробника авіаційних двигунів — компанії «Мотор Січ» — В’ячеслав Богуслав.

Цей документ пропонує розширити перелік товарів, які підпадають під дію ст.2 «Про розвиток літакобудівної галузі», тобто звільняються від ввізного мита. Серед цих товарів — авіаційний бензин, паливо для реактивних двигунів, а також санітарні сумки, замазки для скла, мастильні матеріали і клеї.

Крім того, пільговий режим тимчасово поширюватиметься на розчинники й полімери, епоксидні смоли, сантехніку та вироби з пластмаси, гумові й каучукові вироби для авіації, шкіру, плити та бруски з пресованого дерева й паперу, книжки і брошури, креслення і плани.

Без мит у разі ухвалення документа можна буде ввозити бавовняну й нейлонову тканини, фетр, килимові покриття, рятувальні жилети, чавун, сталь і прокат, кутики, панелі і труби, пружини, скоби і цвяхи, конструкції з міді, алюмінію, свинцю й олова, ключі й гайки, замки.

До списку внесено турбореактивні двигуни, гідравлічні насоси, кондиціонери та холодильники, центрифуги, домкрати, акумулятори та електротехнічне обладнання.

У пояснювальній записці зазначено, що проект розроблений із метою забезпечення належної системи здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для ефективного використання накопиченого науково-технічного й виробничого потенціалу авіаційної галузі. А також — для створення сприятливих умов для ефективної й рентабельної роботи вітчизняних підприємств, які здійснюють модернізацію, виробництво й ремонт літаків, вертольотів і двигунів до них, та для збереження обсягів поставок продукції на світовому ринку.

«Українські заводи виробляють деталі й передають їх на авіаційний завод. Щоразу в ціні цих деталей є 20% ПДВ. Тобто всі вітчизняні комплектуючі в порівняні з іноземними на 20% дорожчі, — говорить «Дню» В’ячеслав БОГУСЛАВ. Крім того, часто деталі виготовляють з імпортної сировини, при ввезенні якої сплачують ще й 20-відсотковий митний збір». Тобто в підсумку для внутрішнього ринку, каже він, вітчизняна продукція авіапрому на 32 — 40% дорожча. Якщо її імпортують, то ПДВ виробникові повертають, а збір — ні. Тому назовні вітчизняний продукт іде дорожчим. Якщо парламент підтримає ініціативу, то українські виробники зрівняються в правах із іноземними, а додаткові обсяги продажів вітчизняної авіапродукції забезпечить додаткове надходження в бюджет 30 — 35 мільйонів доларів щороку, підрахував Богуслав.

Наталя БІЛОУСОВА, «День»
Газета: