Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Маршрутники відмовляються годувати «тіньову економіку»

27 вересня, 2002 - 00:00

Учора голова Всеукраїнського незалежного профспілкового об’єднання працівників транспорту Віктор Гербеда заявив, що 7 жовтня всі профорганізації транспортних підприємств вийдуть із пікетами під міськадміністрацію. Тому що хочуть працювати, спираючись на положення «транспортного» законодавства, а не годувати «тіньову економіку». А заважає цьому, зі слів голови профспілки, не хто інший, як київська влада, що вносить поправки до законів та підписує розпорядження, що суперечать одне одному.

Склалася й інша, не менш парадоксальна ситуація. У червні цього року міська прокуратура визнала указ КМДА стосовно умов проведення конкурсу між підприємствами на перевезення пасажирів таким, що не відповідає ряду законів. Це стосується таких пунктів, як закріплення на одному маршруті тільки одного перевізника, можливість проведення закритого конкурсу і розірвання замовником договору без згоди другої сторони. На сьогодні протест прокуратури не дозволяє 26-ти перевізникам (10% маршрутників столиці) продовжити договори з міською адміністрацією. А це означає, що практично щодня водіям доводитися мати розмову з ДАІ, а керівництву підприємств — з податковою міліцією. На запитання: як бути у такій ситуації, єдиний присутній на засіданні профспілки співробітник мерії, заступник глави управління транспорту Іван Тимків сказав тільки те, що, «можливо, незабаром, усе вирішать». А щодо безкоштовного перевезення 30% пільгових категорій натякнув, що маршрутникам і так роблять істотні знижки. Адже якщо вони належать до виду громадського транспорту, то нарівні з тролейбусами, автобусами і трамваями не повинні мати ліміт на перевезення пільгових пасажирів.

Щоправда, згідно із законодавством, кількість таких пасажирів за рейс повинне визначати держзамовлення і, відповідно, влада повинна компенсувати збитки з міського бюджету. На це І. Тимків заявив, що спочатку кожне підприємство повинне довести, що працює собі на збиток, а потім уже вимагати компенсації.

З усього того, що відбувається, профспілка працівників транспорту робить тільки один висновок: міськадміністрація бажає монополізувати ринок, що до речі, підтвердив і Антимонопольний комітет. У своєму листі В. Гербеді заступник глави Комітету О. Андрушенко констатує, що окремі положення документів, підписаних столичною владою, «містять ознаки порушення, оскільки можуть призвести до обмеження конкуренції на ринку надання послуг з перевезення пасажирів».

Оксана ОМЕЛЬЧЕНКО, «День»
Газета: