Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

«Мені набридли ці масивні, низькі та широкі, схожі на якісь коробки комп’ютери»

Витяги з книжки iCon
7 жовтня, 2011 - 00:00

Смерть Стіва Джобса, по суті, — остання глава в iCon. Книжка, в якій описано стрімкий злет молодого чоловіка, який досягнув вершин успіху, а потім — падіння, коли Джобса вигнали не лише з Apple, а й з комп’ютерної індустрії взагалі, — свого часу було заборонено для продажу в магазинах Apple. Ставши бестселером, книжка неодноразово перевидавалася. Витяги з останнього видання — в добірці «Ъ», www.kommersant.ru.

ПРО ПЕРФЕКЦІОНІЗМ СТІВА ДЖОБСА

Одного дня Стів прийшов на робочі збори команди проекту Macintosh і кинув на стіл записника. «Macintosh має бути не більшим від цього записника. Ніщо більше не пройде. Споживач не визнає комп’ютера, який буде більшим. І ще дещо. Мені набридли ці масивні, низькі та широкі, схожі на якісь коробки комп’ютери. Чом би нам не зробити комп’ютер вищим, замість того аби робити його ширшим? Поміркуйте про це».

ПРО УМІННЯ ВЕСТИ ЛЮДЕЙ ЗА СОБОЮ

Далі Стів поділився ще однією ідеєю, яка піднесла дух команди, викликавши у присутніх ще більший ентузіазм: «Працювати 90 годин на тиждень і радіти цьому!» Мабуть, він міг би змусити рабів, які будували піраміди, або веслярів на римських галерах відчувати приємне збудження від покарання різками і сприймати його як знак того, що вони беруть участь у благородній справі.

ПРО РЕВОЛЮЦІЙНІСТЬ ПРОДУКТІВ APPLE

Стів урятував своє перше кохання — Apple і знову зробив його прекрасним. Він завоював цілі родини — і батьків, і дітей — серією анімаційних фільмів, життєствердний мотив яких підняв їх над плаксивою сентиментальністю і зробив непідвладними часові. Він оживив музичну індустрію, вдихнув у неї нове життя і направив на шлях цифрового майбутнього. Він зробив те, що досі не вдавалося нікому й ніколи — став лідером у трьох різних галузях.

ПРО ХАРИЗМАТИЧНІСТЬ СТІВА ДЖОБСА

Його незвичайний, неосяжний, незбагненний особистий шарм притягував людей, хоча з ним траплялися щоденні спалахи гніву, під час яких підлеглі ціпеніли від страху і їх охоплювало єдине бажання — сховатися під стіл.

ПРО СТВОРЕННЯ APPLE

Вони не збиралися завойовувати світ; їхні найсміливіші плани обмежувалися тим, аби збирати комп’ютерні плати за ціною 25 доларів і продавати по 50.

ПРО СТАВЛЕННЯ ДО ГРОШЕЙ

«Коли принесли рахунок, Стів пробурмотів: «Я не маю при собі готівки, лише чек». У мене теж не було нічого, крім кредитної картки, і я сказав йому про це. Він відповів: «Гаразд, ось ти й заплатиш». Минуло багато років, перш ніж він навчився платити сам за себе.

ПРО ЗДАТНІСТЬ ДО ПЕРЕДБАЧЕННЯ

Стів володіє приголомшливою здатністю бачити перспективу. Коли він вірить у щось, сила його передбачення може буквально змести з його шляху всі заперечення, проблеми та перешкоди. Вони просто зникають.

ПРО СТВОРЕННЯ MACINTOSH

Не зрікаючись назви всієї компанії, він (фахівець із комп’ютерної техніки Джеф Раскін. — «Ъ») дав своєму дітищу ім’я Macintosh — свого улюбленого сорту яблук. Проте він припустився помилки: насправді яблука називалися Mcintosh. Комп’ютер став набагато популярнішим, аніж яблука, тож після його виходу на ринок люди почали неправильно писати вже назву цих яблук.

 

Сказане Стівом Джобсом 

ПРО КЛІЄНТІВ

Ніщо не робить мій день краще, ніж отримання e-mail від якоїсь випадкової людини у Всесвіті, яка тільки-но купила iPad десь у Британії і розповідає мені історію про те, що це найкрутіша покупка, яку вона коли-небудь приносила у свій дім. Це те, що примушує мене рухатися. Це те, що тримало мене на плаву п’ять років тому (коли в Джобса діагностували рак. — Ред.), що тримало мене десять років тому, коли двері були майже закриті. І це те, що примушує мене рухатися через п’ять років, що б не сталося. 

Промова на конференції AllThingsD, 2010 рік

 ПРО КРЕАТИВ

Креативність — це просто створення зв’язків між речами. Коли творчих людей запитують, як вони щось зробили, вони почуваються трохи винними, бо вони не зробили нічого насправді, а просто помітили. Це стає їм зрозуміло з часом. Вони змогли зв’язати різні шматочки свого досвіду і синтезувати щось нове. Це відбувається тому, що вони пережили і побачили більше за інших, або тому, що вони більше про це роздумують. 

Інтерв’ю журналу Wired, 1996 рік

 ПРО ПРАВДУ

Коли ти молодий і дивишся телевізор, то думаєш, що телекомпанії змовилися і хочуть зробити людей тупими. Але потім ти дорослішаєш і приходить розуміння: люди самі цього хочуть. І це набагато більш жахаюча думка. Змова це не страшно. Ти можеш пристрелити покидьків, почати революцію! Але немає жодної змови, телекомпанії просто задовольняють попит. На жаль, це правда. 

Інтерв’ю журналу Wired, 1996 рік

ПРО МАРКЕТИНГ

Дуже складно створити продукт, користуючись фокус-групами. Часто люди не знають, чого хочуть, поки їм це не покажеш. 

Інтерв’ю BusinessWeek, 1998 рік

 ПРО ДИЗАЙН

Дизайн — цікаве слово. Деякі думають, що дизайн — це те, як товар виглядає. Але звичайно, якщо копнути глибше, виявляється, що це те, як він працює. Дизайн Mac не полягав у тому, як він виглядає, хоча це і було його частиною. В першу чергу, вся справа полягала в тому, як він працює. Аби створити щось дійсно хороше в плані дизайну, потрібно дійсно зрозуміти його. Потрібно звернути увагу на те, в чому його суть. Для глибокого розуміння необхідна пристрасна прихильність до товару, потрібно пережувати його, а не швидко проковтнути. Багато людей просто не знаходять для цього часу. 

Інтерв’ю журналові Wired, 1994 рік
Газета: