Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Метрополітен збираються «тягнути за вуха»

4 січня, 2001 - 00:00

На фоні пишної зустрічі нового тисячоліття в Дніпропетровщині скромно відзначили ще одну пам’ятну дату — п’яту річницю пуску місцевого метрополітену. Його будівництво, що розтяглося на два десятки років, було пов’язане з іменами вельми відомих дніпропетровців — Генсека КПРС Л. Брежнєва, «що дав добро» на реалізацію проекту, колишнього губернатора Павла Лазаренка, нинішнього Президента України Леоніда Кучми, якого вважають першим пасажиром.

Напередодні ювілею одна з місцевих газет, вирішивши «похуліганити», дала обширну підбірку фотографій, що відобразили незабутні історичні моменти вручення нагород, обіймів і скупих чоловічих поцілунків, про які сьогодні не прийнято згадувати. Хоч як там було, але перша лінія метро, що з’днала вокзальну площу із заводськими районами і житловими масивами, встигла перевезти 75 млн. пасажирів. Щоправда, через енергетичну кризу, простій підприємств, конкуренцію наземного транспорту, інтенсивність перевезень залишається невисокою і навіть, наскільки можна зрозуміти, знижується. Все це негативно позначається на рентабельності метрополітену, ціна проїзду в якому — 40 копійок — в 3—4 рази нижча за собівартість, а покриття збитків лягає на і без того мізерний міський бюджет.

Владнати ситуацію, збільшити прибутковість метрополітену, можна, як вважають у Дніпропетровську, продовживши його єдину лінію від вокзальної площі до центру міста. Для цього треба добудувати хоча б дві станції. А заодно і, нарешті, прибрати з центрального проспекту громіздкі споруди і огорожі, що спотворюють зовнішній вигляд міста протягом багатьох років. Вартість добудування складає біля 320 млн. грн., а завершити її планують до 2004 року. Проте без допомоги з держбюджету таких об’ємів робіт Дніпропетровськ, у якого забирають дві третини податків, самостійно не потягне. Мріяти про повне добудування 1-ї лінії метрополітену дніпропетровці навіть не сміють. Напевно, тому будівельний майданчик ще однієї станції днями просто зрівняли із землею бульдозери. Кажуть, що місце готують під ще один ресторан фірми «МакДональдс». Поки ж, як невесело жартують в Дніпропетровську, місцевий метрополітен вартий згадки в «Книзі рекордів Гіннесса» — він був і залишається найкоротшим метрополітеном в світі. Його єдина лінія, довжиною майже у 8 км нараховує всього лише 6 станцій.

Вадим РИЖКОВ, «День»
Газета: