На «Українському тижні моди» ситуація стабільна: білозубі усмішки, химерне вбрання, сонячні окуляри — бомонд; поряд — камери, спалахи, журналісти на межі шаленства. У перший день 23-го «Українського тижня моди» — тільки найдостойніші дизайнери: адвокат української моди у світі Лілія Пустовіт, автор сценічних костюмів співачки Джанет Джексон Вікторія Гресь, улюблениця вітчизняного бомонду Ірина Каравай і концептуалістка Ольга Громова.
Дехто з дизайнерів у цей день представив свої перші, а дехто — другі лінії. Під брендами Poustovit і Gromova Design показали свої основні колекції Лілія Пустовіт і Ольга Громова. Ірина Каравай і Вікторія Гресь випустили на подіум комерційні (тобто призначені для широкого тиражування) моделі.
Лілія Пустовіт, яка вже давно має можливість демонструвати свої колекції в рамках найкрупніших європейських тижнів моди, досі тут, на «Ukrainian Fashion Week». І зовсім не через прагнення ствердитися на тлі, втім, теж достатньо успішних колег, а аби підтримати українську моду і довести, що перспективи у молодих дизайнерів є не тільки за кордоном, а й удома. Звучить доволі романтично, але дизайнер, одяг якого розкуповується з вішалок найперших світових концепт-сторів, вважає саме так!
Цікаво поспостерігати за сприйняттям Лілії її колегами, які стежать за новою колекцією Пустовіт, визираючи з-за потилиць безлічі люду. І її стиль, здається, навіть дехто намагається перейняти, але, що характерно, не у вигляді плагіату, а у форматі сталого стилю, що існує за замовчуванням, і з прагенням створити здорову конкуренцію.
Уже вкотре доводиться говорити про рису бренду Poustovit, яка завжди вражає: здатність переймати світові атмосфери й мотиви, твердо стоячи на своєму грунті та усвідомлюючи, хто ти є. Напередодні «Українського тижня моди» в інтерв’ю з головою оргкомітету UFW Іриною Данилевською ми спілкувалися в тому числі — й про ті випадки, коли мода стає культурним явищем. Так от, це якраз той, на нашу думку, рідкісний випадок. І на цьому відрізку української моди, званому Poustovit, завжди дуже складно уникати патетики — перш за все тому, що її свідомо уникає сама Лілія.
Тим часом, безпатетичністю навряд чи можна означити показ Ольги Громової, яка після п’ятирічної перерви повернулася в український модний обіг минулого сезону. «Показ-перформанс», як величає фешн-шоу дизайнера прес-реліз, — це «арт-проект «Диво дивное», що синтезує сучасні досягнення contemporary art і fashion-мистецтва».
Ольга Громова робить акцент передусім на шоу, що, як відомо, стимулює продажі, створюючи гучний промоушен для колекції. Ну що ж, бізнес є бізнес. Як і під час попереднього показу, команда Ольги повністю змінила подіумний простір, підлаштувавши його під концепцію шоу.
«При створенні колекції дизайнер звернулася до техніки вільної асоціації, до несвідомого і парадоксального, — продовжує мудрувати прес-реліз. — Ця смілива спроба занурення в глибинні пласти свідомості дозволила знайти абсолютно нові способи представлення колекції на подіумі».
Такий підхід значно контрастує з явною націленістю на широкий загал комерційної колекції Вікторії Гресь. Дизайнер надихнулася численними поїздками до Сполучених Штатів під час роботи над сценічними костюмами для Джанет Джексон і присвятила колекцію Америці 30-х. Доволі стандартна тема знайшла вираження у звичних для лінії Viktoria Gres Denim джинсах і образі жінки, якій за допомогою одягу надано рис маскулінності: строгі жилети й сорочки, краватки, гангстерські капелюхи. На думку дизайнера, часто саме така жінка виглядає значно привабливіше, ніж «декольтована».
Інакшою, ніж зазвичай, видалася колекція Ірини Каравай. Завжди яскрава, пружна й розхитана Каравай цього разу була переважно графічною, спокійною та статичною. Різнобарв’я, що, як правило, вистрибує із суконь і спідниць, поступилось консервативним чорному та білому кольорам, щоправда, з фрагментарними вкрапленнями гірчичного, смарагдового та фіолетового. Втім, саме такий одяг і називається комерційним. Цікаво, чи торкнуться ці трансформації колекції, яку Ірина представить під основною маркою. Побачимо.