Виставка Pret A Porte Paris The Heart of Fashion, що цього року тривала з 30 січня протягом чотирьох днів у Парижі — одна з найважливіших подій у світі моди, до якої зазвичай долучаються понад 45 000 відвідувачів. Щоразу на виставці експонують 1500 марок одягу. Велика кількість яскравих ідей та престиж паризького салону приваблюють баєрів з усього світу.
Цього року вперше нагода взяти участь у Pret A Porte Paris The Heart of Fashion випала й українським дизайнерам. Ольга Громова, Олена Даць, Оксана Караваньська, Андре Тан і Тетяна Земськова та Олена Ворожбит представили свої нові колекції осінь — зима 2009—2010. Український стенд мав назву «Ukrainian Fashion Games» («Українські модні ігри») і був у найбільш креативній секції виставки — «Atmoshphere’s». Команда наших дизайнерів також взяла участь у дефіле, показавши по 15 образів кожного бренду.
— Ми намагалися підкреслити момент українськості, — розповіла на підсумковій прес-конференції вже в Києві Ірина Данилевська, голова оргкомітету «Українського тижня моди».— За основу ми взяли стилізовану фігурку жінки Трипільської культури. При цьому пояснювали, що таке Трипільська культура. Ідея була сформульована вдало: українські дизайнери — це дизайнери з яскравим власним стилем, які крокують в ногу з європейськими модними трендами, але творчість їхня надихається культурою — як давньою Трипільською, так і образом Сержа Лифаря.
Колекції українських модних «світил» зацікавили італійського агента Амаду Бертранс, яка запропонувала їм відкрити два шоу-руми в Мілані та Берліні. Таким чином, дизайнер Ольга Громова вважає, що українські модні митці достойно представили державу.
— Після нашого дефіле до нас підходили багато критиків, які говорили, що не чекали від нас таких силуетів та пропорцій, — ділиться враженнями дизайнер. — Вони думали, що це буде більш етнічна мода. Також наш стенд відвідала дружина прем’єр-міністра Франції. Вона сказала, що такі речі із задоволенням носили б і жінки її кола. Це дуже приємний комплімент, адже всі ми знаємо про елегантність французьких жінок.
«Український модний десант» отримав від організаторів пропозицію взяти участь у подібних виставках у Нью-Йорку та Берліні, однак усі плани стосовно цього може зіпсувати економічна криза. Загалом же, на думку Ірини Данилевської, українській моді не вистачає уваги вітчизняних ЗМІ.
— Я розумію, що ця недостатня увага може бути пов’язана з тим, що моду не бачать як бізнес-складову країни, на відміну від Франції та Італії, які живуть з моди. Мене дивує інше. Можна не бачити в українській моді економічну складову для розвитку економіки країни, однак можна і треба бачити величезний культурний потенціал і той позитивний месидж, який несе наша мода.