Учора у ВР в присутності запрошених членів уряду на чолі з прем’єром відбулося обговорення статей бюджету у третьому читанні. Доповідач від бюджетного комітету Олександр Турчинов, посилаючись на те, що всі спірні статті вже обговорено на засіданні погоджувальної комісії, запропонував варіант пакетного голосування. Однак ця пропозиція не знайшла підтримки в залі. І депутати голосували по кожній статті окремо. Такий порядок голосування чітко виявив ті моменти, в яких парламентська більшість не досягла балансу інтересів. Це інноваційний фонд, пільги й акцизи, фінансування податкової адміністрації.
Як і було спрогнозовано, заперечення депутатів викликала стаття 62, яка істотно зменшує кількість пільг для різних категорій громадян. Позицію уряду з цього питання висловив міністр фінансів Ігор Мітюков: «Забезпечити виконання всіх тих пільг, що існували, нереально. Давайте залишимо пільги тільки для тих категорій громадян, які ми зможемо реально виконати». Однак цю пропозицію не підтримали. Можливо, й тому, що позиція у питанні пільг — це один з визначальних чинників обрання депутата. Претензії до ст. 69, яка визначає фінансування Податкової адміністрації залежно від кількості зібраних податків, сформулював Віктор Пинзеник («Реформи — Конгрес»): «Ми вирішили, що жодна державна установа не буде фінансуватися у спеціальному режимі». На його думку, виняток для податкової призведе лише до погіршення підприємницького клімату в країні.
Вочевидь, стаття 69 була однією з ключових (її важливість підтвердив кореспондентові «Дня» й Олександр Турчинов) у пакетному голосуванні по інших статтях формування дохідної і витратної частин бюджету. Оскільки після відхилення цієї статті сесійний зал ВР буквально на очах перетворився на збір лобістів за інтересами: депутати закликали підтримати тваринництво і вугільну промисловість, будівництво і виробництво ліків і т.ін., і т.п. Спікерові Івану Плющу не залишалося нічого іншого, як оголосити перерву для подальшого узгодження позицій більшості по спірних статтях. Під час перерви Олександр Турчинов ще раз підтвердив: усі спірні моменти узгоджено на нараді керівників фракцій. У такому разі залишається передбачити, що бізнес-інтереси окремих депутатів виявилися важливішими за внутрішньофракційну дисципліну. А саме голосування по бюджету виявилося водночас перевіркою на міцність і вміння знаходити компроміс. І парламентська більшість витримала це випробування. Після засідання керівників фракцій спірні ті статті, що залишалися, проголосовано пакетом. Отже, парламент ухвалив бюджет.