Наприкінці минулого тижня генеральний директор СП «АвтоЗАЗ-ДЕУ» пан Ванг Янг Нам оголосив журналістам офіційне звернення керівництва корпорації «ДЕУ-Мотор» з приводу постанови Кабінету Міністрів про скасування мінімального митного збору і розширення вікового коридору з 5 до 8 років на автомобілі, що ввозяться до України.
Відзначивши те, що «СП має величезний потенціал можливостей і здатне завоювати український автомобільний ринок», що «АвтоЗАЗ- ДЕУ» може становити великий інтерес для «Дженерал- Моторс», «Форда» та інших потенційних інвесторів», Ванг Янг Нам повідомив, що постанова уряду «звела всі надії керівництва СП нанівець. За його словами, «дана постанова завдасть смертельного удару діловій активності СП «АвтоЗАЗ-ДЕУ», оскільки відкриваються можливості ввезення в Україну значної кількості старих автомобілів... У нас є всі підстави розцінювати дану постанову, як пряме і однозначне порушення тих гарантій, які були визначені розділом № 2 Закону України «Про режим іноземного інвестування».
Генеральний директор СП також стверджує, що постанову уряду було прийнято «без проведення будь-яких консультацій з найбільшим інвестором в економіку України».
Ванг Янг Нам оголосив, що «з метою захисту своїх інтересів» корейська сторона вдасться до таких дій: «Передусім — розірвемо засновницький договір, зажадаємо повернення 195 мільйонів доларів, внесених у вигляді інвестицій і кредиту, компенсації збитку за неотриманий прибуток. Крім того, Україна повинна буде заплатити за моральні збитки, згідно зі статтею 10 Закону «Про режим іноземного інвестування».
Пан Ванг повідомив, що протягом найближчих двох- трьох місяців Київ відвідає делегація Кореї, представники якої проведуть офіційні переговори з українським урядом. Зустріч розставить останні крапки над «і».
Голова ради директорів СП «АвтоЗАЗ-ДЕУ» з української сторони Олег Папашев дивиться в майбутнє з оптимізмом. За його словами, ховати СП рано. Жорстка позиція корейського інвестора примусить Кабінет Міністрів переоцінити свої кроки. За словами Олега Папашева, на даному етапі у стінах Кабміну ламають голови над питанням: «Як одним пострілом убити двох зайців — і Європейський Союз задовольнити і інвестора втішити?» (про головне — про наших громадян — знову не згадали? — Ред. ). Розробляється комплекс компенсаційних заходів. Один із них — узгоджений з Комітетом з вільної торгівлі ЄС графік поетапного зниження ставок ввізного мита на імпорт автотехніки. Суть інших керівники СП розголошувати поки що не схильні.