У травні 1993 року почали виходити перші регулярні новинні випуски Українського незалежного інформаційного агентства новин. За десять років свого існування УНІАН утвердилося на вітчизняному медіа-ринку. Про проблеми і плани УНІАН «Дню» розповів генеральний директор агентства Олег НАЛИВАЙКО.
— Як ви оцінюєте рівень конкуренції у вашому секторі інформаційного ринку?
— Конкуренція дуже гостра. На мій погляд, тут є чотири основнi гравцi: це «Укрінформ», «Інтерфакс», «Українські новини» та ми. Гостроти ще додає існування інтернет- видань, які теж працюють на цьому ринку, але, в силу своєї специфіки, можуть дещо вільніше, скажімо так, працювати з інформацією. Існує дуже серйозна проблема із захистом авторських прав: інформація крадеться, виходить несанкціоновано. Це загальна проблема для всіх великих агентств. Зараз, до речі, ми готуємо судовий позов до однієї (не хочу казати, якої) дуже авторитетної організації. І це буде прецедентом. Досі таких прецедентів не було, зокрема й тому, що немає чітко розробленого законодавства із захисту інтелектуальних прав в Інтернеті.
— Що для вас найголовніше — оперативність, достовірність, деталізація?
— Основне — оперативність і достовірність. Щодо оперативності зараз трохи легше. Технічний прогрес (мобільні телефони, ноутбуки тощо) дає результати. У той же час намагаємося краще працювати на випуску, щоб наші редактори не пропускали якоїсь невиваженої інформації. Хоча, звичайно, це завжди позначається на оперативності.
— Але все одно інформаційні агентства працюють фактично з одними й тими ж новинами — вони у всіх майже однакові...
— Я думаю, перше — це спеціалізація: чи економічна, чи політична, чи регіональна. Зараз усі інформаційні агентства намагаються знайти свою нішу, виробляти нові продукти. УНІАН, наприклад, уже найближчим часом буде і показувати, і говорити. Точніше, ми вже говоримо. Iз минулої п’ятниці запустили разом з нашим партнером UMC новий продукт: тепер кожну годину абоненти мобільного зв’язку можуть прослуховувати найактуальніші новини, прямо зі стрічки УНІАН.
Зараз у нас, у конференц- залі, ведеться відеозапис прес- конференцій, і ми відразу виходимо і в Інтернет. А ще плануємо створити нові корпункти, озброїти їх технічно, щоб була можливість записувати інформацію і на аудіо, і на відео. Тобто у нашого інформаційного агентства буде ще і відеоряд. Оце буде нашою родзинкою.
І взагалі ми зараз намагаємося більше розвивати регіональну мережу, посилювати наші представництва в усіх областях. Бо більшість новин київських агентств усе-таки пов’язані з Києвом. Навіть не з Києвом, а з Печерським пагорбом. А ми б хотіли заговорити про те, що відбувається в Криму, в Одесі тощо. Ця ніша — затратна, але, на мій погляд, дуже перспективна.