Можливо, справа у тому, що поки у бізнесу є багато інших більш конкурентоспроможних способів вирішення своїх проблем, ніж звернення до АМК.
Тим часом АМК зосередився на захисті прав споживачів на так званих соціально значущих ринках. Так, він підтримує ідею створення мікрокотелень, що належать об’єднанням власників квартир, яка дозволить похитнути природну монополію і створити конкурентне середовище. Однак НКРЕ ухвалив рішення відпускати їм газ за ціною, встановленою для підприємств, що у 1,3 разу вища, ніж для населення. Антимонопольний комітет вважає таку позицію неправомірною і надіслав свої пропозиції до Кабінету Міністрів.
Відправною точкою до дослідження ситуації на ринку хліба і хлібопродуктів для комітету стало те, що ціни на зерно знизилися на 40% (високий урожай 2001 року), тоді як ціни на хліб залишилися без змін. Як тільки ця робота почалася та отримала достатній резонанс, зауважили, що хліб почав дешевшати навіть без застосування адміністративних заходів. Загалом по Українi протягом останнього часу ціни на хліб знизилися на 12—14%, у чому, вважає О. Костусєв, є й заслуга комітету.
Підвищення цін на нафтопродукти в Україні О. Костусєв однозначно пов’язує з підвищенням Росією експортного мита і зростанням світових цін на нафту. Разом із тим він відзначив, що на ринку нафтопродуктів України відбуваються певні структурні зміни: сьогодні істотно розширюють діяльність вертикально-інтегровані суб’єкти господарювання, що включають, як правило, російських чи казахських постачальників нафти, вітчизняних переробників та реалізаторів нафтопродуктів, однак монополізації ринку комітетом чомусь тут не виявлено. Монополізованими залишаються деякі регіональні ринки із зберігання нафтопродуктів та роздрібної торгівлі, але вони, за висновком комітету, не впливають на формування цін на нафтопродукти.
До поля діяльності комітету потрапили також питання, пов’язані з госпрозрахунковою діяльністю органів внутрішніх справ. Було, зокрема, встановлено, що бланки анкети на закордонні паспорти (їхня собівартість — 1,36 грн.) можна придбати тільки у окремих суб’єктів господарської діяльності з обов’язковою «послугою» їх заповнення та оформлення, через що вартість бланків зростає від 15 грн. до 40 грн. Антимонопольний комітет запропонував МВС України покласти край подібній практиці. «Ми вважаємо за необхідне визначити вичерпний перелік платних послуг підрозділів паспортної служби і забезпечити їх необхідними бланками», — підкреслив О. Костусєв. Голова комітету повідомив, що спільно з Мінекономіки підготовлено проект розпорядження Кабміну про проведення інвентаризації видів і методів проведення господарської діяльності органів державної влади: «Назріла настійна необхідність не допускати обмеження конкуренції у випадках, коли державна влада одночасно здійснює господарську діяльність і функції держрегулювання, тобто є і гравцем, і суддею».
Коментуючи тривалий конфлікт між двома великими виробниками пива — київською «Оболонню» і донецьким «Сарматом», О. Костусєв зазначив, що з погляду чинного законодавства «Сармат» сьогодні діє у правовому полі: він має право придбати певну кількість акцій, не перевищуючи при цьому «пороговий» показник. За даними комітету, «Сармат» уже купив 11,5% акцій «Оболоні». Якщо підприємство доведе планку, як було заявлено, до 41,5% акцій, його участь на ринку пива сягне 40%, і це, сказав О. Костусєв, буде порушенням антимонопольного законодавства. З другого боку, на думку О. Костусєва, у Донецькому регіоні активно йдуть економічні процеси, і підприємства, які беруть у них участь, вважають за краще діяти в правовому полі. Виходячи з цього, «важко передбачити, що на «Сарматі» стануть явно порушувати закон», — спрогнозував голова АМК, можливо, натякаючи при цьому не стільки на санкції, скільки на хороше ставлення до донецького пива.