Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Буде туристична залізниця

24 квітня, 2004 - 00:00

У №1 «Дня» був опублікований матеріал Богдана Барбіла «Карпатський трамвай», у якому піднімалося питання збереження діючої технічної пам’ятки — Іршавської вузькоколійки, яка наступного року відзначатиме сторіччя. На цю публікацію редакція отримала відповідь від керівництва Львівської залізниці.

Матеріал під назвою «Карпатський трамвай», опублікований у вашій газеті за 10 січня 2004 р., в Управлінні Львівської залізниці розглянуто та уважно вивчено.

Керівництво залізниці через збитковість пасажирських перевезень та відсутність вантажних на вузькоколійній залізниці Берегово — Хмельник — Іршава — Виноградово протягом останніх 5 — 6 років неодноразово ставило питання перед Закарпатською облдержадміністрацією про ліквідацію або передачу її до комунальної власності. Аналогічні звернення направлялись і до районних держадміністрацій, в тому числі й Ужгородською дирекцією залізничних перевезень, останнім часом — в лютому ц. р.

Щорічні експлуатаційні витрати на утримання цієї дільниці приносять залізниці збитки від 1,5 до 2 млн. грн.

Ще в грудні 2003 р. заступником Генерального директора Укрзалізниці А.Д. Лашком було надано дозвіл на передачу цієї дільниці в комунальну власність територіальних громад. У січні 2003 року Закарпатська облдержадміністрація повідомила про рішення створити на базі вузькоколійної залізниці акціонерне товариство. А в березні 2004 р. отримано згоду від Берегівської та Іршавської райдержадміністрацій разом із приватним підприємством — регіональною компанією «Таврія сервіс» про прийняття дільниці в комунальну власність із можливістю створення на цій основі туристичної залізниці.

На даний час проводяться необхідні переговори за участю зацікавлених сторін щодо практичного здійснення цього завдання.

Ю.С. ТОМІН, заступник головного інженера Львівської залізниці
Газета: 
Рубрика: